Ρεπορτάζ

Τι μάθαμε για εσάς!

Το ρεμπέτικο στο Πανεπιστήμιο του Βερολίνου με το αρχείο του Πάνου Γεραμάνη

Έδρα για το ελληνικό ρεμπέτικο τραγούδι ίδρυσε η σχολή μουσικής του Πανεπιστημίου Βερολίνου, στην οποία το υλικό που αρχικά διδάσκεται στους φοιτητές είναι το αρχείο του Πάνου Γεραμάνη.

Μάλιστα, για το λόγο αυτό τρεις καθηγητές του εν λόγω Πανεπιστημίου, έφτασαν στην Αθήνα και συναντήθηκαν με τη Ναυσικά Γεραμάνη, για να τους παραχωρήσει το σχετικό υλικό.

Την ενδιαφέρουσα πολιτιστική είδηση για το έργο του αείμνηστου Πάνου Γεραμάνη στα ΝΕΑ και το Ραδιόφωνο της ΕΡΤ καταθέτει ο δημοσιογράφος Κώστας Γκέτσης στην εβδομαδιαία εφημερίδα του «ΓΝΩΜΗ της 'Αρτας» και συγκεκριμένα στην στήλη “Αιχμηρά”, με αφορμή την εκδήλωση των Ηπειρωτών στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας.

Αναφέρει, μεταξύ άλλων, τα ακόλουθα:

«...ΚΙ ΑΛΛΕΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ… Τυχαία αυτή, με την χήρα του ογκόλιθου της ελληνικής δημοσιογραφίας Πάνου Γεραμάνη, που είχα την τύχη να συνεργαστώ μαζί του, για πολλά χρόνια, την δεκαετία του '80…

ΚΑΙ Η ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ είδηση, που έπρεπε να είχε απασχολήσει, όλα τα μέσα που ασχολούνται με τον πολιτισμό. Η σχολή μουσικής του Πανεπιστημίου Βερολίνου, ίδρυσε έδρα για το ελληνικό ρεμπέτικο τραγούδι και το υλικό που αρχικά διδάσκεται στους φοιτητές, είναι το αρχείο του Πάνου Γεραμάνη.

ΓΙΑ ΤΟΝ ΛΟΓΟ αυτό τρεις καθηγητές του εν λόγω Πανεπιστημίου, έφτασαν στην Αθήνα και συναντήθηκαν με τη Ναυσικά Γεραμάνη (σ.σ. κατάγεται απ' την Αγιά Πάργας), για να τους παραχωρήσει το σχετικό υλικό…

ΥΠΑΡΧΕΙ μεγαλύτερη -μετά θάνατον- δικαίωση, για έναν άνθρωπο που αφιέρωσε την ζωή του, στην καταγραφή της ιστορίας του ελληνικού τραγουδιού;

ΠΑΝΟΣ ΓΕΡΑΜΑΝΗΣ… Θα πρέπει κάποτε και η δική του πορεία, στην ελληνική δημοσιογραφία, να αποτελέσει αντικείμενο μαθήματος, για μια σοβαρή σχολή δημοσιογραφίας… Αλλά αυτά δεν συμβαίνουν στην Ελλάδα…».

    ΟΛΕΣ ΟΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

    Το ρεμπέτικο στο Πανεπιστήμιο του Βερολίνου με το αρχείο του Πάνου Γεραμάνη
    Το ρεμπέτικο στο Πανεπιστήμιο του Βερολίνου με το αρχείο του Πάνου Γεραμάνη
    Μοιραστείτε το άρθρο:

    Σχολιάστε

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

    Όλα έτοιμα για την... τελευταία «Ταράτσα του Φοίβου»

    Ήρθε λοιπόν η ώρα της Τελευταίας Ταράτσας…! Τρίτος χρόνος και είναι πια η σωστή στιγμή να κλείσει ο κύκλος της...

    Συνέχεια

    To ΛΑΛΟΝ ΥΔΩΡ έρχεται να δώσει έναν άλλο αέρα στα εγχώρια Φεστιβάλ!

    Γράφει η Λένα Λουλούδη Φωτογραφίες: Γιώργος Σπανός Ένα τόνο διαφορετικότητας μέσα...

    Συνέχεια

    «Κι αν αυτό δεν είναι αγάπη …τότε τι;»- Με την Ελισσάβετ Καρατζόλη στη μουσική βιβλιοθήκη Λίλιαν Βουδούρη

    Γράφει η Αρετή Κοκκίνου Όταν μιλάμε για έναν τραγουδιστή που μας αρέσει κάπως πιο εξειδικευμένα, πολύ συχνά αναφερόμαστε...

    Συνέχεια

    Απέρριψαν τη Σόνια Θεοδωρίδου από το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης επειδή δεν έχει... πτυχίο αγγλικών!

    Απίστευτο, και όμως πέρα για πέρα ελληνικό: Η διεθνούς φήμης σοπράνο Σόνια Θεοδωρίδου, με σπουδές, μεταξύ άλλων, στο...

    Συνέχεια

    «Στα τραγούδια λέμε Ναι»- Αφιέρωμα στο στιχουργό Νίκο Μωραϊτη

    Στον Νίκο Μωραϊτη, έναν νέο στην ηλικία στιχουργό που μετράει ήδη δεκάδες επιτυχίες, είναι αφιερωμένη στις 4 Μαϊου η...

    Συνέχεια

    Το πιο ζεστό χειροκρότημα για τον Παντελή Θαλασσινό και την παρέα του!

    Γράφει η Μίνα Μαύρου Φωτογραφίες: Γιώργος Σπανός -Νομίζω ήταν...

    Συνέχεια

    Απόλυτη επιτυχία στην πρώτη επίσημη προβολή του ντοκιμαντέρ «ΑΠΟΚΟΠΟΣ ή ΣΠΙΝΑΛΟΓΚΑ»

    Στο Αμφιθέατρο του Μουσείου Μπενάκη, την Πέμπτη 18 Απριλίου, Παγκόσμια Ημέρα Μνημείων, πραγματοποιήθηκε η πρώτη...

    Συνέχεια

    Σταύρος Ξαρχάκος: «Οι καλλιτέχνες δεν είμαστε επαίτες»

    Με επιστολή σε έντονο ύφος σχολίασε ο Σταύρος Ξαρχάκος τη χρήση πλάνων από τον Κυριάκο Μητσοτάκη για τον...

    Συνέχεια

    Eθελοντές από την Πάρο ευαισθητοποιούν με βίντεο κλιπ για την αντιμετώπιση ανακοπής

    Μία ομάδα εθελοντών από το όμορφο νησί της Πάρου δημιούργησε ένα έξυπνο μουσικό βίντεο κλιπ, που ως σκοπό έχει την ενημέρωση για...

    Συνέχεια

    «Ταιριαστά» προχωρήσαμε με Κοκκίνου, Λεκόπουλο, Νίττη και Χουρσουλίδου στη Φωκίωνος Νέγρη

    Γράφει η Μίνα Μαύρου Πλούσιο ρεπερτόριο, ειλικρινείς, από καρδιάς ερμηνείες και λιτό μα τόσο συγχρονισμένο οργανολόγιο...

    Συνέχεια