Αφιερώματα

Για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νεότεροι

Η διαχρονική ερμηνεία της Αργυρώς Καπαρού εν έτει 2018

Γράφει η Μίνα Μαύρου

Το τελείωμα κάθε μουσικής χρονιάς, λίγο πριν αρχίσουν οι καθιερωμένες καλοκαιρινές περιοδείες των καλλιτεχνών, βρίσκει εμάς, τους μουσικούς συντάκτες, να κάνουμε τον απολογισμό μας. Ποιες παραστάσεις είδαμε (και κυρίως ακούσαμε), ποιες ξεχωρίσαμε, ποιες ήταν οι χαρούμενες, ποιες οι δυσάρεστες ανατροπές, τι ερεθίσματα για περαιτέρω μελέτη πήραμε και τόσα άλλα που δεν αναφέρω, γιατί δεν έχουν τελειωμό…

Γυρίζοντας λοιπόν και φέτος την κλεψύδρα μου ανάποδα, θέλω να πω δυο λόγια για μία ερμηνεύτρια που ναι μεν την είχα ακούσει στο παρελθόν, φέτος όμως είχα την τύχη να την παρακολουθήσω, σε παράλληλο χρόνο, σε διαφορετικά και πολυεπίπεδα προγράμματα! Αργυρώ Καπαρού το όνομά της!…

Τις Τετάρτες του Χειμώνα την συναντούσαμε στη μουσική σκηνή «Σφίγγα» στην παράσταση λόγου και μουσικής της Λίνας Νικολακοπούλου, «Ο δρόμος που μιλάει», παρέα με τους εξαιρετικούς Γιάννη Παλαμίδα και Θοδωρή Βουτσικάκη. Παράλληλα, οι εμφανίσεις στην «Αρχιτεκτονική», υπό την σκηνοθετική και μουσική επιμέλεια της Λίνας Νικολακοπούλου, με την «αψεγάδιαστη» Λία Βίσση πήγαν τόσο καλά, ώστε πήραν συνεχόμενες παρατάσεις έως το Σάββατο 3 Φεβρουαρίου. Τα μεσημέρια της Κυριακής ο «Ακροβάτης» του Μεταξουργείου ήταν το σταθερό στέκι της μαζί με την Έλενα Δεληχρήστου, ενώ για το τέλος (τρόπος του λέγειν) ήρθε η φιλόξενη «ΡΟΤΑ», επί της Σόλωνος, για να νιώσουμε τι σημαίνει να βρίσκεσαι σε ένα “μελίσσι» Τέχνης και Πολιτισμού ακριβώς στην καρδιά της Αθήνας!

Βαρύγδουπο, ίσως πείτε… Αληθινό, θα επιμείνω εγώ…

Παράσταση πιάνο-φωνή και πολύ συναίσθημα! Αργυρώ Καπαρού πίσω από το μικρόφωνο να ερμηνεύει και Ευαγγελία Μαυρίδου να ανεβοκατεβαίνει ακούραστα τις οκτάβες στο κλαβιέ της…

Oι προσκεκλημένοι διαφορετικοί κάθε φορά… Ερμηνευτές που τραγουδούν! Ερωφίλη, Μπάμπης Βελισσάριος, Σταμάτης Χατζηευσταθίου, Γιάννης Παλαμίδας. Ποιητές που απαγγέλουν τα ποιήματά τους… Ηλίας Παπακωνσταντίνου, Βέρα Βασιλείου- Πέτσα, Γιάννης Φιλιππάκης, Βαγγέλης Βελώνιας….

Μελωδίες γνωστές, τόσο διαφορετικές πολλές φορές μεταξύ τους, πλέκονται με τα λόγια και την έμπνευση των στιχουργών και των ποιητών και ξεδιπλώνονται μπροστά μας, για να μας κάνουν να σκεφτούμε, να προβληματιστούμε αλλά και να ελπίσουμε ότι, με αρωγό την Τέχνη, το πνεύμα δεν θα σιγάσει ποτέ!

Ενίοτε, μελετώντας το ύφος και το ρεπερτόριο των καλλιτεχνών σε εμφανίσεις, καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι, μέσα από την ποικιλία των κομματιών, ψάχνουν να βρουν την ταυτότητά τους, αλλά τελικά δίχως αποτέλεσμα…

Στην περίπτωση της Αργυρώς Καπαρού θα τολμήσω να πω ότι συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο. Μέσα από το διυλιστικό πέρασμα των τόσο ετερόκλητων τραγουδιών που μπορεί να ερμηνεύσει στο καθόλα απαιτητικό πρόγραμμα που επιλέγει να παρουσιάσει, έχει βρει το προσωπικό ύφος και το «πάτημά» της … Τα μελετάει, τα “αφουγκράζεται” με σεβασμό και στωικότητα και τότε πια μάς τα χαρίζει , χωρίς επιτήδευση και αλαζονεία…

Τι να πρωτοθυμηθώ; Την ευαισθησία της στα «Αno de amor» και «Querer», τη νοσταλγία της στο «Πάμε μια βόλτα στο φεγγάρι», τον σπαραγμό της στο «Αυτή η νύχτα μένει» ή εκείνο το ατελείωτο παραλήρημά της –με εμάς, κυριολεκτικά χωρίς να μπορούμε να πάρουμε ανάσα- στον «Παναγή»;

Πληροφορίες μου λένε ότι και η επόμενη σεζόν θα είναι μία εξαιρετικά παραγωγική περίοδος για την ταλαντούχα ερμηνεύτρια, η οποία για μία ακόμη φορά θα συνοδεύεται από καλούς και ιδιαίτερα αξιόλογους φίλους της καλλιτέχνες!

Ευχόμαστε και αναμένουμε τα καλύτερα!

    ΟΛΕΣ ΟΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

    Η διαχρονική ερμηνεία της Αργυρώς Καπαρού εν έτει 2018
    Η διαχρονική ερμηνεία της Αργυρώς Καπαρού εν έτει 2018
    Η διαχρονική ερμηνεία της Αργυρώς Καπαρού εν έτει 2018
    Μοιραστείτε το άρθρο:

    Σχολιάστε

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

    Ελληνική Δισκογραφία 2022 / το πρώτο επτάμηνο

    Γράφει ο Πέτρος Δραγουμάνος Ο Αύγουστος είναι παραδοσιακά ο μήνας κατά τον οποίο η δισκογραφική...

    Συνέχεια

    Eκφράσεις... μετά μουσικής - Όσα «δανειζόμαστε» στον καθημερινό μας λόγο από τη μουσική

    Γράφει ο Κώστας Προβατάς Δεν τα λέμε τραγουδώντας αλλά κάπως έχουν φτάσει στα χείλη μας αυτές οι προσομοιώσεις...

    Συνέχεια

    ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΔΑΙΜΟΝΑ ΕΑΥΤΟΥ - Μια επιτάφια επιγραφή στα όρια του μύθου

    Γράφει ο Κώστας Προβατάς Είναι ίσως περίεργο στην ιδέα, αλλά όταν κάποιος φύγει από τον κόσμο αυτόν και δεν...

    Συνέχεια

    Βάσω Αλλαγιάννη (1944-2022)

    Γράφει ο Πέτρος Δραγουμάνος Γεννήθηκε 29 Σεπτεμβρίου 1944 στο Πόρτο Ράφτη, παραλία της ανατολικής...

    Συνέχεια

    Βαγγέλης Παπαθανασίου: Ο «Ουράνιος Έλληνας»

    Γράφει ο Κώστας Προβατάς «Έλεγε ότι η “συμπαντική αρμονία είναι μουσική“»...

    Συνέχεια

    Τραγούδια με μουσική του Βαγγέλη Παπαθανασίου και στίχους Eλλήνων στιχουργών

    Γράφει ο Πέτρος Δραγουμάνος Στις αρχές της δεκαετίας του 2000 ένα Aμερικάνος συλλέκτης δίσκων, μου έστειλε email...

    Συνέχεια

    To όνομα «Παπαδοπούλου» στην ελληνική μουσική ιστορία

    Γράφει ο Κώστας Προβατάς Θα μου πείτε πρόκειται για ένα από τα πιο δημοφιλή ονόματα, δεν είναι δα και ανακάλυψη...

    Συνέχεια

    Νίκος Γκάτσος 30 χρόνια μετά - Η κληρονομιά

    Γράφει ο Κώστας Προβατάς «Φτάνει ν' ανθίσει μόνο λίγο σιτάρι για τις γιορτές, λίγο κρασί για τη...

    Συνέχεια

    Tσαχουρίδης και Νικολόπουλος

    Γράφει ο Πέτρος Δραγουμάνος Τον Απρίλιο του 2022 κυκλοφόρησε από την Heaven το CD του...

    Συνέχεια

    Γιώργος και Γεωργία

    Γράφει ο Πέτρος Δραγουμάνος

    Συνέχεια