Συνεντεύξεις

Ρωτάμε, απαντάνε!

Κορίνα Λεγάκη:«Το ελληνικό τραγούδι είναι η κορυφαία έκφραση του ελληνικού πολιτισμού»

Φωτό: Γιώργος Σπανός
Φωτό: Γιώργος Σπανός

Γράφει η Ιλένια Χρίστου

Η Κορίνα Λεγάκη, μια από τις πιο ταλαντούχες νέες ερμηνεύτριες, μας έχει συνηθίσει σε πολύ προσεκτικά βήματα κατά τη διάρκεια της καλλιτεχνικής της πορείας μέχρι σήμερα. Όχι μόνο όσον αφορά στην επιμονή της σε ρεπερτόριο ουσίας, αλλά και με τις συνεργασίες της με σημαντικούς συνθέτες, μουσικούς και ανθρώπους του λόγου. Έτσι αυτή την περίοδο την βρίσκουμε στο "Κελάρι Athenaeum", φιλοξενώντας τον Γιώργο Ανδρέου (18/11), τον Γιώργο Καζαντζή (25/11), τον Νίκο Ξυδάκη (2/12) και τον Παρασκευά Καρασούλο (9/12). Πώς νιώθει για τη συνεργασία της με 4 τόσο σημαντικές προσωπικότητες του ελληνικού τραγουδιού και τι μας επιφυλάσσει για το μέλλον; Μας τα λέει όλα…

Το γεγονός ότι 4 σημαντικοί δημιουργοί της ελληνικής μουσικής σκηνής περιβάλλουν με την εμπιστοσύνη τους μια νέα καλλιτέχνιδα και έρχονται ως καλεσμένοι της στις παραστάσεις της, προκαλεί εξαιρετικό ενδιαφέρον. Μπορείς να μας περιγράψεις τα συναισθήματα σου;

Αισθάνομαι συγκινημένη κι ευγνώμων. Συγχρόνως συνειδητοποιώ την ευθύνη που έχω απέναντι σε αυτούς τους σημαντικούς καλλιτέχνες, ώστε να κατορθώσω να ανταποκριθώ στην εμπιστοσύνη και στην τιμή που μου κάνουν.

Τι μας έχεις ετοιμάσει για αυτές τις βραδιές στο “Κελάρι του Athenaeum”;

Αυτονόητα ένα μέρος του προγράμματος είναι αφιερωμένο στις δημιουργίες των τεσσάρων εξαίρετων καλλιτεχνών που φιλοξενώ. Ένα άλλο κομμάτι του προγράμματος είναι τα τραγούδια του τελευταίου μου δίσκου «Mosaic», που περιλαμβάνουν εκτός από δημιουργίες των τεσσάρων, τραγούδια σημαντικά σπουδαίων Ελλήνων δημιουργών (Λ. Παπαδόπουλος - Γ. Σπανός, Γ. Τσατσόπουλος, Λ. Νικολακοπούλου, Στ. Κραουνάκης, Οδ. Ιωάννου, Μ. Γκανάς - Δ. Μαραμής, Θ. Γκόνης, Κ. Λειβαδάς, Μ. Ρασούλης - Χρ. Νικολόπουλος, Γ. Οικονομίδης, Μ. Χιώτης, Φ. Λαμπρίδη, Δ. Γαλάνη). Ένα τρίτο μέρος, αφορά σε σημαντικά τραγούδια του διεθνούς ρεπερτορίου που έχουν συνδεθεί με τον κινηματογράφο (Κάποια από αυτά αποτελούν κομμάτι του προηγούμενού μου δίσκου με τίτλο “Kymatographos”).

Φωτό: Γιώργος Σπανός
Φωτό: Γιώργος Σπανός

Παρακαλουθώντας κάποιος την πορεία σου, θα μπορούσε να διαπιστώσει ότι οι κινήσεις σου πάντα είναι ιδιαίτερα προσεκτικές και αυστηρά επιλεγμένες, δείχνοντας μια προτίμηση σε πιο «δύσκολα» μονοπάτια. Πώς έχεις ονειρευτεί την παρουσία σου στα μουσικά δρώμενα;

Κεντρική μου επιθυμία είναι να εκφράσω την εποχή μου! Και για να συμβεί αυτό οφείλω να έχω τα αυτιά μου «ανοιχτά» και στην παράδοση με την ευρεία έννοια του τραγουδιού μας (ό,τι καλό μας έχει δοθεί από το παρελθόν μας), αλλά και σε ό,τι καινούργιο άξιο λόγου συμβαίνει. Προσπαθώ να συνδυάσω αυτές τις δυο «ανάγκες» και «υποχεώσεις» μου.

Πριν από λίγους μήνες κυκλοφόρησες τη νέα σου δισκογραφική εργασία, το «Mosaic». Ποια είναι τα χαρακτηριστικά της;

Μια φρέσκια, όσο διεισδυτική ενορχηστρωτική και παραγωγική ματιά από τον Γιώργο Ανδρέου και μαζί η δική μου διάθεση να ξαναφέρω στο φως σπουδαία τραγούδια, που την εποχή που εκδόθηκαν αγαπήθηκαν, αλλά δεν κυριάρχησαν! Μαζί και δύο σημαντικά λαϊκά τραγούδια κι ένα εξαίρετο τραγούδι του Antonio Pinto και της Shakira.

Φωτό: George Stergiou
Φωτό: George Stergiou

Στο «Mosaic» τραγουδάς μια εξαιρετικά επιτυχημένη διασκευή του τραγουδιού «Με τα φώτα νυσταγμένα», σε στίχους Μανώλη Ρασούλη και μουσική Χρήστου Νικολόπουλου. Πριν από λίγες μέρες συμμετείχες στη συναυλία – αφιέρωμα στον Μανώλη Ρασούλη στη “Σφίγγα” και μεταξύ των συμμετεχόντων καλλιτεχνών ήταν και ο Γιώργος Σαρρής, που σφράγισε με την ερμηνεία του το συγκεκριμένο κομμάτι. Μίλησέ μας για αυτή τη βραδιά ... Πώς ένιωσες;

Πολύ χαρούμενη που η ζωή μου έδωσε την ευκαιρία να επιβεβαιώσω την αγάπη και τον θαυμασμό μου για αυτόν τον σπουδαίο δημιουργό, τον Μανώλη Ρασούλη! Και φυσικά συγκινήθηκα που είδα μπροστά μου τον αυθεντικό τραγουδιστή του «Με τα φώτα νυσταγμένα», και τον άκουσα να τραγουδά με τον δικό του τρόπο κι άλλα σπουδαία τραγούδια του Μανώλη Ρασούλη.

Παραμένεις στην Ελλάδα της κρίσης, αν και θα μπορούσες, ίσως πιο εύκολα από κάποιον άλλο νέο, να φύγεις στο εξωτερικό, καθώς η μισή σου καταγωγή είναι από τη Σουηδία και μιλάς 5 γλώσσες. Τι σε κρατάει εδώ και τι σου δίνει δύναμη να παλέψεις;

Αγαπώ πολύ την Ελλάδα κι εκτιμώ βαθειά το ελληνικό τραγούδι που το θεωρώ κορυφαία έκφραση του ελληνικού πολιτισμού. Πιστεύω ότι οι δυσκολίες στον τόπο μας θα ξεπεραστούν και θέλω κι εγώ να συμβάλλω σε αυτό. Καθόλου δεν περιφρονώ τον Σουηδό μισό εαυτό μου, ούτε το διεθνές τοπίο κι ελπίζω να μου δοθεί η ευκαιρία να εκφραστώ και μέσα από αυτόν. Αδιαμφισβήτητα όμως νιώθω περισσότερο Ελληνίδα.

Υπάρχει η άποψη ότι σε περιόδους κρίσης ανθίζουν τα νέα ταλέντα. Πιστεύεις ότι ισχύει κάτι τέτοιο;

Ταλέντα υπήρξαν, υπάρχουν και θα συνεχίσουν να υπάρχουν σε κάθε εποχή. Στις περιόδους «κρίσης», επειδή η κοινωνία υποχρεώνεται σε αυτοκριτική και ανασύνταξη, φρέσκιες και ενδιαφέρουσες φωνές έχουν μια επιπλέον δυνατότητα να ακουστούν και να προσεχθούν.

Επόμενα καλλιτεχνικά σχέδια μετά την ολοκλήρωση του κύκλου των εμφανίσεών σου στο "Κελάρι";

Θα συνεχίσω ζωντανές εμφανίσεις μόνη μου, αλλά και συνεργαζόμενη με σημαντικούς δημιουργούς, ενώ σιγά-σιγά προχωρώ στην επιλογή του υλικού για τον επόμενο προσωπικό μου δίσκο. Και το υλικό αυτή την φορά θα είναι πρωτότυπο!

Καλή συνέχεια, λοιπόν…

Ευχαριστώ πολύ!

    ΟΛΕΣ ΟΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

    Φωτό: Γιώργος Σπανός
    Φωτό: Γιώργος Σπανός
    Φωτό: George Stergiou
    Μοιραστείτε το άρθρο:

    Σχολιάστε

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

    Αργυρώ Καπαρού: «Ο ερμηνευτής οφείλει να ανακαλύπτει τον εαυτό του, κάθε φορά που αγγίζει ένα τραγούδι»

    Γράφει η Μίνα Μαύρου Η Αργυρώ Καπαρού είναι μία ερμηνεύτρια που της αρέσει να δοκιμάζει συνεχώς...

    Συνέχεια

    Πάνος Μπλέτζας: «Όλα γίνονται, αν τα αντιμετωπίζεις με αλήθεια»

    Γράφει ο Κώστας Προβατάς Τον Πάνο Μπλέτζα τον γνωρίζω χρόνια, έτσι έχω...

    Συνέχεια

    Παναγιώτης Σδούκος: «Το τίμημα της επιλεκτικότητας νιώθω ότι δρα προστατευτικά για εμένα»

    Γράφει η Μίνα Μαύρου Ο ερευνητής και performer Παναγιώτης Σδούκος, με τις λαμπρές μουσικές -και όχι...

    Συνέχεια

    Ξανθούλα Ντακοβάνου: «H μουσική θεραπεύει»

    Γράφει η Ιλένια Χρίστου Η Ξανθούλα Ντακοβάνου, μια σπάνια καλλιτεχνική προσωπικότητα με διεθνή...

    Συνέχεια

    Φώντας Τρούσας: «Στο ροκ η τελευταία λέξη δεν ειπώθηκε, ούτε θα ειπωθεί ποτέ»

    Γράφει ο Κώστας Προβατάς ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΣΤΟ ΚΥΤΤΑΡΟ “Η ζούγκλα γύρω του είναι...

    Συνέχεια

    Φρόσω Στυλιανού: «Το λαϊκό μας τραγούδι είναι πιο ροκ από οτιδήποτε άλλο»

    Γράφει η Ιλένια Χρίστου Με τον προκλητικό τίτλο «Αυτά που δεν πρέπει», η Φρόσω...

    Συνέχεια

    Χάνομαι γιατί Ρεμβάζω: «Μας αφήνει αδιάφορους ό,τι έχει να κάνει με την τυπολατρία του τραγουδιού»

    Γράφει η Ιλένια Χρίστου Το σχήμα "Χάνομαι γιατί Ρεμβάζω" είναι ένα από τα πιο...

    Συνέχεια

    Φώντας Τρούσας: «Όταν γράφω ένα κείμενο, θέλω να είναι αφηγηματικά σωστό»

    Γράφει ο Κώστας Προβατάς «CULT ΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ» Για...

    Συνέχεια

    Σπύρος Κλείσσας: «H jazz γλώσσα επιτρέπει μία καινούργια ανάγνωση του έργου του Μίμη Πλέσσα»

    Γράφει η Ιλένια Χρίστου Ο Σπύρος Κλείσσας είναι ένας ερμηνευτής με αξιοσημείωτη πορεία στη μουσική...

    Συνέχεια

    Τάσος Γκρους:«Ποτέ δεν εκμεταλλεύτηκα εμπορικά το τραγούδι, παίζοντάς το συνθέτης επιτυχιών»

    Γράφει ο Κώστας Προβατάς Την Πέμπτη 17 Οκτωβρίου 2024, οι εκδόσεις Μετρονόμος παρουσίασαν το...

    Συνέχεια