Συνεντεύξεις

Ρωτάμε, απαντάνε!

Άννα Ψαρρά:«Τα τραγούδια της παράστασης τα αισθάνομαι σαν προέκταση του ρόλου μου»

Γράφει η Μίνα Μαύρου

"Όρκος στο παρόν" ονομάζεται η θεατρική παράσταση, που φέρει την υπογραφή της συγγραφέως Αναστασίας Βούλγαρη, με πρωταγωνιστές την Άννα Ψαρρά και τον σκηνοθέτη της παράστασης και ηθοποιό, Αλέξιο Κοτσώρη, στη Μικρή Σκηνή του Θεάτρου "ΑΛΜΑ". Αν και η επίσημη πρεμιέρα έγινε στις 14 Φεβρουαρίου, Ημέρα των Ερωτευμένων, δε μιλάμε για ένα έργο αμιγώς ερωτικό, καθώς στο επίκεντρο βρίσκεται ο τρυφερός και παράλληλα τραυματισμένος ψυχισμός του ανθρώπου και ο καθαγιασμός νου και ψυχής, όταν το ιδεατό γίνεται πραγματικότητα!

Κατά τη διάρκεια της παράστασης, 2 πολύ ιδιαίτερα τραγούδια, με τη φωνή της Αργυρώς Καπαρού, σκιαγραφούν το μετά λίγο πριν γίνει τώρα. Και κάπως έτσι βρίσκεσαι να κάνεις και πάλι μουσικό ρεπορτάζ, ενώ έχεις πάει να παρακολουθήσεις θέατρο μετά από πολύ καιρό...

Άννα, καλωσορίζοντάς σε στο "Μουσικόγραμμα", οφείλω να κάνω μία κατάθεση! Ερχόμενη στο Θέατρο, για να παρακολουθήσω την πολύ καλά σμιλεμένη παράστασή σας, βρέθηκα να απομνημονεύω μελωδίες και να σημειώνω στίχους τραγουδιών… Να μιλήσουμε λίγο για το μουσικό κομμάτι του έργου, για να έρθουμε και στα καθ' ημάς;

Ευχαρίστως...

Τα τραγούδια της παράστασης γράφτηκαν, πριν από τις πρόβες ή παράλληλα με αυτές;

Οι στίχοι της Παναγιώτας Πανταζή ήρθαν ως πρώτο υλικό. Η "Αγρυπνία" και το "Έρωτα, εσύ". Στη συνέχεια ο Σταύρος Σιόλας μελοποίησε αρχικά την "Αγρυπνία" και στην πορεία το "Έρωτα, εσύ", παράλληλα με τις πρόβες... Κάπου στη μέση των προβών ηχογραφήθηκε από την ερμηνεύτρια Αργυρώ Καπαρού. Κι έτσι πήγαμε παρέα μέχρι το τέλος των προβών με τη μουσική.

Η μουσική λοιπόν είναι του Σταύρου Σιόλα, οι στίχοι της Παναγιώτας Πανταζή, ενώ ερμηνεύει η Αργυρώ Καπαρού. Στο παρελθόν έχεις τραγουδήσει ουκ ολίγες φορές σε παραστάσεις. Πώς και δεν ανέλαβες εσύ το τραγουδιστικό μέρος του «Όρκου στο παρόν»;

(Γέλια)... Η αλήθεια είναι πως δεν το σκέφτηκα καθόλου. Όταν μάλιστα έμαθα ότι θα τραγουδήσει η Αργυρώ Καπαρού τα κομμάτια, περίμενα απλά τη στιγμή που θα τα άκουγα με την φωνή της, που αγαπώ αληθινά. Είναι ερμηνεύτρια με πάθος και πραγματική αγάπη για το τραγούδι. Τώρα, αν σε κάποια παράσταση πάνε όλα λάθος και ξαφνικά δεν παίζει η κονσόλα, αναγκαστικά θα τραγουδήσω... (Γέλια)

Υπάρχει σκέψη τα δύο αυτά, ομολογουμένως εξαιρετικά, τραγούδια της παράστασης να ηχογραφηθούν;

Εννοούμε προφανώς να «βγούν» στον αέρα...

Ναι...

Προς το παρόν είμαστε επικεντρωμένοι στο λόγο για τον οποίο γράφτηκαν. Οι παραστάσεις μόλις ξεκίνησαν... Στο μέλλον ναι, θα ήταν ωραίο να ταξιδέψουν αυτά τα όμορφα πραγματικά τραγούδια.

«Το πιο βαθύ σκοτάδι σου/ νύχτα για 'μένα ρίξε/το πιο βαθύ σκοτάδι σου/ μέσα του να χαθώ», έχω σημειώσει στο μπλοκάκι μου και αναρωτιέμαι… πόσο μπορεί ένα τραγούδι να κατευθύνει την ερμηνεία στην πρόζα και την κίνηση του ηθοποιού πάνω στη σκηνή;

Photo: Αντώνης Διασκούρης
Photo: Αντώνης Διασκούρης

Σαν μια προέκτασή μου το αισθάνομαι, του ρόλου εννοώ... Σαν να τραγουδάει η ψυχή της ηρωίδας που υποδύομαι. Αυτό είναι το σπουδαίο, να μπορεί δηλ. ο ηθοποιός να ταυτίζεται απόλυτα με αυτό που ακούει. Αυτό σημαίνει ότι η συνεργασία πέτυχε... Εννοώ ότι η ηρωίδα που είχα αφουγκραστεί μελωδικά στιχουργικά και ερμηνευτικά ταυτίστηκε απόλυτα με όσα είχα καταλάβει για αυτήν απο όλους τους συντελεστές. Ήμουν τυχερή.

Και συνεχίζω… «Αχ έρωτα, φαρμακερή σαϊτα, μη μου λείψεις/ χαρά να με ποτίσεις/ κι όχι πικρό καημό»… μέσα από τις ελάσσονες συγχορδίες και τις τρίλιες του Σιόλα… πώς ένιωσες; Να εξομολογείσαι ή να απορείς με το μεγαλείο του έρωτα;

Ο έρωτας είναι ικανός να σε αφανίσει. Γιατί είναι πάνω από τα μέτρα των ανθρώπων και των θεών. Είναι ο θεός των θεών. Δανείζομαι τα λόγια της ηρωίδας μου, για να απαντήσω...Κάπως έτσι αισθάνθηκα κι εγώ!

Αν σου πω ότι το μουσικό σε συνδυασμό με το θεατρικό κομμάτι της παράστασης με ταξίδεψαν στη μεγάλη αλλά και τη μικρή οθόνη με εσένα και τον Αλέξιο Κοτσώρη πρωταγωνιστές, θα με θεωρήσεις υπερβολική;

Θα σε θεωρήσω πολύ έξυπνη και με μεγάλη φαντασία και θα σου πω πως θα ήταν μαγικό να συμβεί.

Ποια είναι τα πρώτα σχόλια που έχεις εισπράξει;

Είναι νωρίς να πω... ας περιμένουμε μετά την τελευταία παράσταση, στις 23 Φεβρουαρίου.

Μετά τη σαρωτική επιτυχία της «Ψιλικατζούς» υπάρχει άγχος για διατήρηση της θεατρικής επιτυχίας;

Όχι, όχι... δεν υπάρχει τέτοιου είδους άγχος. Υπάρχει κάθε φορά που ξεκινάς μια παράσταση άγχος και φυσικά εύχεσαι να πάει καλά. Αλλά το άγχος είναι μόνο δημιουργικό, ευτυχώς. Πάντως, σίγουρα είναι πολύ όμορφο να πηγαίνει καλά η παράσταση, στην οποία βρίσκεσαι.

Ποιες είναι οι προσδοκίες σου, Άννα, μετά από αυτή την παράσταση;

Βασικά εύχομαι να είμαι εγώ και οι γύρω μου υγιείς, να πάρω μέρος σε νέες ταινίες, να παίζω σε θεατρικά έργα που μιλούν στη καρδιά μου και να ταξιδέψω στα πιο απίθανα μέρη, παρέα με καλλιτέχνες...

Εύχομαι από καρδιάς να γίνουν όλα πραγματικότητα!

Ευχαριστώ πολύ!

Οι επόμενες ημερομηνίες για την παράσταση "Όρκος στο παρόν" στη Μικρή Σκηνή του Θεάτρου "ΑΛΜΑ":

Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου στις 8.00 μ.μ.

Σάββατο 22 Φεβρουαρίου στις 8.00 μ.μ.

Κυριακή 23 Φεβρουαρίου στις 6.30 μ.μ.

ΘΕΑΤΡΟ "ΑΛΜΑ"

Ακομινάτου 15-17 & Αγ. Κωνσταντίνου

Μεταξουργείο

Τηλ: 21 0522 0100

    ΟΛΕΣ ΟΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

    Άννα Ψαρρά:«Τα τραγούδια της παράστασης τα αισθάνομαι σαν προέκταση του ρόλου μου»
    Άννα Ψαρρά:«Τα τραγούδια της παράστασης τα αισθάνομαι σαν προέκταση του ρόλου μου»
    Photo: Αντώνης Διασκούρης
    Άννα Ψαρρά:«Τα τραγούδια της παράστασης τα αισθάνομαι σαν προέκταση του ρόλου μου»
    Μοιραστείτε το άρθρο:

    Σχολιάστε

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

    Δημήτρης Κτιστάκης: «Όταν επέστρεψα στην Ελλάδα, διαπίστωσα τη δίψα των μαθητών και των φοιτητών για μουσική»

    Γράφει η Μίνα Μαύρου Επιστρέφοντας στην Ελλάδα ύστερα από την πολύχρονη παραμονή του στη Γερμανία,...

    Συνέχεια

    Γιάννης Σκαρής: «Για να μπορέσεις να υπηρετήσεις το μπουζούκι, πρέπει να του δώσεις την ψυχή σου»

    Γράφει η Αρετή Κοκκίνου «Οι καιροί είναι δύσκολοι φίλε κι αδερφέ μου. Μην τα παρατάς...

    Συνέχεια

    Aγγέλω Σφέτσου: «Δεν υπάρχει τραγούδι χωρίς στίχο και στίχος χωρίς μουσική»

    Γράφει η Λένα Λουλούδη Κάποτε ο Γιάννης Σπανός την χειροφίλησε, όταν την πέτυχε στο καμαρίνι να...

    Συνέχεια

    Στάθης Άννινος: «Ο δημιουργικός μου εαυτός αντιστέκεται»

    Γράφει η Αρετή Κοκκίνου Με τη δουλειά του πιανίστα και συνθέτη Στάθη Άνιννου είχαμε ασχοληθεί και...

    Συνέχεια

    Αλεξανδρος Τζεφεράκος: «Η Δημοτική Ραδιοφωνία του πρώτου λιμανιού της Ευρώπης αξίζει και μπορεί τα καλύτερα!»

    Γράφει η Μίνα Μαύρου Είναι γιατρός, γέννημα θρέμμα Πειραιώτης, με το ραδιόφωνο του αυτοκινήτου του, μονίμως συντονισμένο...

    Συνέχεια

    Θάνος Σταυρίδης: «Στην Ελλάδα ζούμε στην παντοκρατορία του τραγουδιού, εντούτοις ο κόσμος είναι πια δεκτικός στην ορχηστρική μουσική»

    Γράφει η Ιλένια Χρίστου Φωτογραφίες: Σοφία Καμπλιώνη «…Όποτε νιώθω...

    Συνέχεια

    Bασίλης Τριάντης: «Τα μουσικά μου βιώματα είναι ένα ψηφιδωτό από μουσικές»

    Γράφει η Ιλένια Χρίστου «Όλοι κρύβουμε μέσα μας τον δικό μας Πορτολάνο που μας συντροφεύει, τον οποίο...

    Συνέχεια

    Kωνσταντίνα Πάλλα: «Θέλω να ταυτίζεται ο ακροατής με το τραγούδι μου»

    Γράφει η Μίνα Μαύρου Είναι η δεύτερη φορά που την συναντώ... Όχι ενόψει κάποιας εμφάνισής της, αλλά λόγω της κυκλοφορίας...

    Συνέχεια

    Ρούλα Τσέρνου: «Για να αγγίξεις την παραδοσιακή μουσική, χρειάζεται βίωμα, σκληρή δουλειά και ανοιγμένα αυτιά»

    Γράφει η Ιλένια Χρίστου Αν και χρόνια στο χώρο κυρίως του πολυφωνικού τραγουδιού και της παραδοσιακής μουσικής, παρά...

    Συνέχεια

    Αναστασία Χριστοφιλάκη: «Πορεύομαι πάντα με γνώμονα την καρδιά μου, όποιο κι αν είναι το τίμημα»

    Γράφει η Μίνα Μαύρου "Μακπουλέ", "Το ραντεβουδάκι", "...

    Συνέχεια