Συνεντεύξεις

Ρωτάμε, απαντάνε!

Άννα Ψαρρά:«Τα τραγούδια της παράστασης τα αισθάνομαι σαν προέκταση του ρόλου μου»

Γράφει η Μίνα Μαύρου

"Όρκος στο παρόν" ονομάζεται η θεατρική παράσταση, που φέρει την υπογραφή της συγγραφέως Αναστασίας Βούλγαρη, με πρωταγωνιστές την Άννα Ψαρρά και τον σκηνοθέτη της παράστασης και ηθοποιό, Αλέξιο Κοτσώρη, στη Μικρή Σκηνή του Θεάτρου "ΑΛΜΑ". Αν και η επίσημη πρεμιέρα έγινε στις 14 Φεβρουαρίου, Ημέρα των Ερωτευμένων, δε μιλάμε για ένα έργο αμιγώς ερωτικό, καθώς στο επίκεντρο βρίσκεται ο τρυφερός και παράλληλα τραυματισμένος ψυχισμός του ανθρώπου και ο καθαγιασμός νου και ψυχής, όταν το ιδεατό γίνεται πραγματικότητα!

Κατά τη διάρκεια της παράστασης, 2 πολύ ιδιαίτερα τραγούδια, με τη φωνή της Αργυρώς Καπαρού, σκιαγραφούν το μετά λίγο πριν γίνει τώρα. Και κάπως έτσι βρίσκεσαι να κάνεις και πάλι μουσικό ρεπορτάζ, ενώ έχεις πάει να παρακολουθήσεις θέατρο μετά από πολύ καιρό...

Άννα, καλωσορίζοντάς σε στο "Μουσικόγραμμα", οφείλω να κάνω μία κατάθεση! Ερχόμενη στο Θέατρο, για να παρακολουθήσω την πολύ καλά σμιλεμένη παράστασή σας, βρέθηκα να απομνημονεύω μελωδίες και να σημειώνω στίχους τραγουδιών… Να μιλήσουμε λίγο για το μουσικό κομμάτι του έργου, για να έρθουμε και στα καθ' ημάς;

Ευχαρίστως...

Τα τραγούδια της παράστασης γράφτηκαν, πριν από τις πρόβες ή παράλληλα με αυτές;

Οι στίχοι της Παναγιώτας Πανταζή ήρθαν ως πρώτο υλικό. Η "Αγρυπνία" και το "Έρωτα, εσύ". Στη συνέχεια ο Σταύρος Σιόλας μελοποίησε αρχικά την "Αγρυπνία" και στην πορεία το "Έρωτα, εσύ", παράλληλα με τις πρόβες... Κάπου στη μέση των προβών ηχογραφήθηκε από την ερμηνεύτρια Αργυρώ Καπαρού. Κι έτσι πήγαμε παρέα μέχρι το τέλος των προβών με τη μουσική.

Η μουσική λοιπόν είναι του Σταύρου Σιόλα, οι στίχοι της Παναγιώτας Πανταζή, ενώ ερμηνεύει η Αργυρώ Καπαρού. Στο παρελθόν έχεις τραγουδήσει ουκ ολίγες φορές σε παραστάσεις. Πώς και δεν ανέλαβες εσύ το τραγουδιστικό μέρος του «Όρκου στο παρόν»;

(Γέλια)... Η αλήθεια είναι πως δεν το σκέφτηκα καθόλου. Όταν μάλιστα έμαθα ότι θα τραγουδήσει η Αργυρώ Καπαρού τα κομμάτια, περίμενα απλά τη στιγμή που θα τα άκουγα με την φωνή της, που αγαπώ αληθινά. Είναι ερμηνεύτρια με πάθος και πραγματική αγάπη για το τραγούδι. Τώρα, αν σε κάποια παράσταση πάνε όλα λάθος και ξαφνικά δεν παίζει η κονσόλα, αναγκαστικά θα τραγουδήσω... (Γέλια)

Υπάρχει σκέψη τα δύο αυτά, ομολογουμένως εξαιρετικά, τραγούδια της παράστασης να ηχογραφηθούν;

Εννοούμε προφανώς να «βγούν» στον αέρα...

Ναι...

Προς το παρόν είμαστε επικεντρωμένοι στο λόγο για τον οποίο γράφτηκαν. Οι παραστάσεις μόλις ξεκίνησαν... Στο μέλλον ναι, θα ήταν ωραίο να ταξιδέψουν αυτά τα όμορφα πραγματικά τραγούδια.

«Το πιο βαθύ σκοτάδι σου/ νύχτα για 'μένα ρίξε/το πιο βαθύ σκοτάδι σου/ μέσα του να χαθώ», έχω σημειώσει στο μπλοκάκι μου και αναρωτιέμαι… πόσο μπορεί ένα τραγούδι να κατευθύνει την ερμηνεία στην πρόζα και την κίνηση του ηθοποιού πάνω στη σκηνή;

Photo: Αντώνης Διασκούρης
Photo: Αντώνης Διασκούρης

Σαν μια προέκτασή μου το αισθάνομαι, του ρόλου εννοώ... Σαν να τραγουδάει η ψυχή της ηρωίδας που υποδύομαι. Αυτό είναι το σπουδαίο, να μπορεί δηλ. ο ηθοποιός να ταυτίζεται απόλυτα με αυτό που ακούει. Αυτό σημαίνει ότι η συνεργασία πέτυχε... Εννοώ ότι η ηρωίδα που είχα αφουγκραστεί μελωδικά στιχουργικά και ερμηνευτικά ταυτίστηκε απόλυτα με όσα είχα καταλάβει για αυτήν απο όλους τους συντελεστές. Ήμουν τυχερή.

Και συνεχίζω… «Αχ έρωτα, φαρμακερή σαϊτα, μη μου λείψεις/ χαρά να με ποτίσεις/ κι όχι πικρό καημό»… μέσα από τις ελάσσονες συγχορδίες και τις τρίλιες του Σιόλα… πώς ένιωσες; Να εξομολογείσαι ή να απορείς με το μεγαλείο του έρωτα;

Ο έρωτας είναι ικανός να σε αφανίσει. Γιατί είναι πάνω από τα μέτρα των ανθρώπων και των θεών. Είναι ο θεός των θεών. Δανείζομαι τα λόγια της ηρωίδας μου, για να απαντήσω...Κάπως έτσι αισθάνθηκα κι εγώ!

Αν σου πω ότι το μουσικό σε συνδυασμό με το θεατρικό κομμάτι της παράστασης με ταξίδεψαν στη μεγάλη αλλά και τη μικρή οθόνη με εσένα και τον Αλέξιο Κοτσώρη πρωταγωνιστές, θα με θεωρήσεις υπερβολική;

Θα σε θεωρήσω πολύ έξυπνη και με μεγάλη φαντασία και θα σου πω πως θα ήταν μαγικό να συμβεί.

Ποια είναι τα πρώτα σχόλια που έχεις εισπράξει;

Είναι νωρίς να πω... ας περιμένουμε μετά την τελευταία παράσταση, στις 23 Φεβρουαρίου.

Μετά τη σαρωτική επιτυχία της «Ψιλικατζούς» υπάρχει άγχος για διατήρηση της θεατρικής επιτυχίας;

Όχι, όχι... δεν υπάρχει τέτοιου είδους άγχος. Υπάρχει κάθε φορά που ξεκινάς μια παράσταση άγχος και φυσικά εύχεσαι να πάει καλά. Αλλά το άγχος είναι μόνο δημιουργικό, ευτυχώς. Πάντως, σίγουρα είναι πολύ όμορφο να πηγαίνει καλά η παράσταση, στην οποία βρίσκεσαι.

Ποιες είναι οι προσδοκίες σου, Άννα, μετά από αυτή την παράσταση;

Βασικά εύχομαι να είμαι εγώ και οι γύρω μου υγιείς, να πάρω μέρος σε νέες ταινίες, να παίζω σε θεατρικά έργα που μιλούν στη καρδιά μου και να ταξιδέψω στα πιο απίθανα μέρη, παρέα με καλλιτέχνες...

Εύχομαι από καρδιάς να γίνουν όλα πραγματικότητα!

Ευχαριστώ πολύ!

Οι επόμενες ημερομηνίες για την παράσταση "Όρκος στο παρόν" στη Μικρή Σκηνή του Θεάτρου "ΑΛΜΑ":

Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου στις 8.00 μ.μ.

Σάββατο 22 Φεβρουαρίου στις 8.00 μ.μ.

Κυριακή 23 Φεβρουαρίου στις 6.30 μ.μ.

ΘΕΑΤΡΟ "ΑΛΜΑ"

Ακομινάτου 15-17 & Αγ. Κωνσταντίνου

Μεταξουργείο

Τηλ: 21 0522 0100

    ΟΛΕΣ ΟΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

    Άννα Ψαρρά:«Τα τραγούδια της παράστασης τα αισθάνομαι σαν προέκταση του ρόλου μου»
    Άννα Ψαρρά:«Τα τραγούδια της παράστασης τα αισθάνομαι σαν προέκταση του ρόλου μου»
    Photo: Αντώνης Διασκούρης
    Άννα Ψαρρά:«Τα τραγούδια της παράστασης τα αισθάνομαι σαν προέκταση του ρόλου μου»
    Μοιραστείτε το άρθρο:

    Σχολιάστε

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

    Στάθης Άννινος: «Ξεκίνησα από το μηδέν και αυτοσχεδίασα πάνω στην ταινία του Χίτσκοκ »

    Γράφει η Αρετή Κοκκίνου Ο Στάθης Άννινος είναι ένας καλλιτέχνης που εδώ και χρόνια πια δεν σταματάει...

    Συνέχεια

    Παναγιώτης Κελάνδριας: «Όποιος απλά μένει ικανοποιημένος από την προσπάθειά του, τότε θα μείνει στάσιμος»

    Γράφει ο Κώστας Προβατάς Είμαστε εδώ με τον Παναγιώτη Κελάνδρια, σε ένα υπέροχο μικρό καφέ...

    Συνέχεια

    Νίνα Παπαθανασοπούλου: «Στόχος μου είναι να κάνω την επιστημονική έρευνα προσβάσιμη για το ευρύ κοινό»

    Γράφει η Ιλένια Χρίστου «Μάρθα Γκράχαμ και Ελληνικοί μύθοι» …Μια...

    Συνέχεια

    Καλλιόπη Bέττα: «Μόνο αν δούμε την πολιτική και το τραγούδι ως προσφορά, θα φτιάξουμε έναν καλύτερο κόσμο»

    Γράφει ο Κώστας Προβατάς Είχα έναν προβληματισμό, καθώς σκεφτόμουν πώς να ξεκινήσω αυτήν τη συνέντευξη με την...

    Συνέχεια

    Γιάννος Aιόλου: «Η Τέχνη ειναι συμμετοχική. Με ενδιαφέρει το κοινό που με ανακαλύπτει με δική του αυτενέργεια»

    Γράφει η Ιλένια Χρίστου Όποιος ανακαλύπτει τη μουσική του πολυβραβευμένου συνθέτη Γιάννου Αιόλου...

    Συνέχεια

    Nικήτας Boστάνης: «Προσπαθώ να συνεχίσω τη λαϊκή μας μουσική όσο καλύτερα γίνεται»

    Γράφει η Αρετή Κοκκίνου Ο Νικήτας Βοστάνης ανήκει στη κατηγορία των αθόρυβων μεν, πολυγραφότατων...

    Συνέχεια

    Απόλλων Κουσκουμβεκάκης: «Το τάνγκο ταιριάζει με την ιδιοσυγκρασία του Έλληνα»

    Γράφει η Αρετή Κοκκίνου Ο Απόλλων Κουσκουμβεκάκης, σολίστ κιθάρας, μαέστρος και ενορχηστρωτής...

    Συνέχεια

    Tατιάνα Ζωγράφου: «Ο εκπαιδευτικός σήμερα πρέπει να βρει τον τρόπο να επικοινωνεί την αλήθεια»

    Γράφει η Αρετή Κοκκίνου Η Τατιάνα Ζωγράφου, εκπαιδευτικός και μουσικός, μετράει πολλά δημιουργικά...

    Συνέχεια

    Bαγγέλης Στεφανόπουλος: «O αυτοσχεδιασμός είναι προέκταση της συνθετικής ικανότητας κάθε μουσικού»

    Γράφει η Ιλένια Χρίστου Μια μυσταγωγική συναυλία αναμένουμε να ζήσουμε το Σάββατο 19 Νοεμβρίου στην...

    Συνέχεια

    Dr. Θανάσης Δρίτσας – Συνταγογραφώντας με νότες

    Γράφει ο Κώστας Προβατάς «Η ιατρική δεν είναι μόνον συνταγογράφηση φαρμάκων...

    Συνέχεια