Σε άσπρο-μαύρο

Οι παλιές αγάπες δεν ξεχνιούνται

Το δικό μου αντίο, μ' ένα Κυκλάμινο

Γράφει ο Μάρκος Δαμασιώτης

Ήταν το πρώτο δικό σου τραγούδι που άκουσα, αυτό που με σημάδεψε.

Ήταν μετά τα γεγονότα στο Πολυτεχνείο το 1973, στον αέρα πλανιόταν οργή και στενοχώρια, ήρθε ο πατέρας μας στο σπίτι απ' τη δουλειά του με μια κασέτα. Την έβγαλε από τη τσάντα του, τυλιγμένη σε πολλά χαρτιά, να κρύβεται, που τα ξετύλιξε με προσήλωση και προσοχή κι αγάπη, να αποκαλύψει κάτι πολύτιμο!

"Θ' ακούσουμε τη κασέτα αυτή, αλλά δεν θα πείτε τίποτε σε κανένα. Είναι τραγούδια του Θεοδωράκη, απαγορεύονται", μας είπε...

Και πάτησε το play στο κασετόφωνο.

Έτσι σε άκουσα για πρώτη φορά, παράνομα, πως αλλιώς. Και κατέλυσες κάθε «νόμιμη» μουσική που ήξερα ως τότε. Τι όμορφο τραγούδι ήταν αυτό! Με μάγεψε, με ανατρίχιασε, με ξεσήκωσε. Με τρόπο μαγικό ο φόβος και το πνιγηρό της χούντας έφυγε, μόνο ελπίδα έμεινε, ότι κάτι θα γίνει, κάτι θα αλλάξει. Έκτοτε πατήθηκε πολλές φορές το play στο κασετόφωνο, κάθε φορά που ήθελα ανάσα. Ποτέ δεν ξέχασα το όνομά σου…

ΥΓ. Για την ιστορία, το τραγούδι κυκλοφόρησε επίσημα μετά την πτώση της χούντας. Ηταν ο δίσκος "18 Λιανοτράγουδα της πικρής πατρίδας" σε ποίηση του Γιάννη Ρίτσου. Όμως είχε ηχογραφηθεί στο Παρίσι το διάστημα 1971-73. Η ηχογράφηση κυκλοφόρησε στην Ελλάδα παράνομα, σε κασέτες, μετά το Πολυτεχνείο, για να εμψυχώσει και να κρατήσει όρθιο το λαό. Μια από αυτές έφτασε στα χέρια του πατέρα μου...

    Μοιραστείτε το άρθρο:

    Σχολιάστε

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

    Στιγμές του ποιητή Ηλία Παπακωνσταντίνου με την Κατερίνα Αγγελάκη Ρουκ

    Γράφει ο Ηλίας Παπακωνσταντίνου Μια γενναία γυναίκα που παρέδιδε μαθήματα ανθρωπιάς,...

    Συνέχεια

    Ο Γιώργος Kαγιαλίκος μάς μιλά για την καθοριστική γνωριμία του με τον Νίκο Κυπουργό

    Γράφει ο Γιώργος Καγιαλίκος Όταν σε μικρή ηλικία ήρθα σε επαφή με το έργο του Χατζιδάκι...

    Συνέχεια

    Ο Αλέξανδρος Καψοκαβάδης θυμάται και γράφει για τη συνεργασία του με το Νίκο Μαμαγκάκη

    Γράφει ο Αλέξανδρος Καψοκαβάδης Στα τέλη Αύγουστου του 2008, γνώρισα για πρώτη φορά, διά ζώσης, τον σπουδαίο Έλληνα...

    Συνέχεια

    «Nα 'τανε το '21»- Τραγούδι με ιστορία και… παρασκήνιο

    Γράφει ο Κώστας Προβατάς Για τα 202 χρόνια που έχουν περάσει από το 1821, ή απλά το '21...

    Συνέχεια

    Συναυλίες ΚΕΝΤΡΙΚΟΝ 20 ΚΑΙ 22 ΜΑΡΤΙΟΥ 1961

    Γράφει ο Κώστας Προβατάς Τις συναυλίες στο Κεντρικόν στις 20 και 22 Μαρτίου 1961...

    Συνέχεια

    21η Μαρτίου - η «Εαρινή Ισημερία» της Ποίησης...

    Γράφει ο Κώστας Προβατάς Η Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης εορτάζεται κάθε χρόνο στις 21...

    Συνέχεια

    Πολυτεχνείο - Ιστορίες ασύλου

    Γράφει ο Κώστας Προβατάς Και ακαρτέρει και ακαρτέρει φιλελεύθερη λαλιά... «Κύριε...

    Συνέχεια

    Ειρήνη Παπά: «Πάνω απ' όλα είμαι Ελληνίδα»

    Γράφει ο Γιάννης Φλέσσας Τον Σεπτέμβριο του 1979 συνάντησα την αιώνια Ελληνίδα, Ειρήνη Παπά και...

    Συνέχεια

    Oι συναυλίες του Σταύρου Ξαρχάκου το 1978

    Γράφει ο Κώστας Προβατάς Οι συναυλίες τους καλοκαιρινούς μήνες και μάλιστα μήνα Αύγουστο είναι...

    Συνέχεια

    Τι είπε ο Βαγγέλης Παπαθανασίου στον Γιάννη Φλέσσα, αμέσως μετά τη βράβευσή του με το Όσκαρ μουσικής

    Η παρακάτω συνέντευξη πραγματοποιήθηκε τον Απρίλιο του 1982, μόλις λίγες ώρες μετά τη βράβευση του σπουδαίου Βαγγέλη Παπαθανασίου...

    Συνέχεια