Σε άσπρο-μαύρο

Οι παλιές αγάπες δεν ξεχνιούνται

Οι 3 συνεντεύξεις με τη Τζόαν Μπαέζ

Γράφει ο Γιάννης Φλέσσας
Tη Τζόαν Μπαέζ τη συνάντησα 1η φορά στο Παρίσι το 1972 σε μία συναυλία εναντίον του κατεστημένου! Έπαιρναν μέρος εκείνη, ο Ντύλαν, ο Θεοδωράκης και κάποιοι άλλοι. Μετά τη συναυλία μου έδωσε συνέντευξη, η οποία δημοσιεύτηκε στον «Ταχυδρόμο».

Ένα χρόνο μετά, συναντηθήκαμε στη Νέα Υόρκη, γιατί ήθελε να ηχογραφήσει σε δίσκο το έργο «Ένας Όμηρος» του Θεοδωράκη. Είχα πάει στο στούντιο και κάναμε για 2η φορά συνέντευξη, αμέσως μόλις τραγούδησε το «Γελαστό παιδί». Τελικά αυτός ο δίσκος δε βγήκε ποτέ, τον λόγο δεν τον έμαθα …

Η 3η φορά που την είδα και μιλήσαμε(3η συνέντευξη) ήταν το 1990 πάλι στη Νέα Υόρκη, γιατί έγραφε τη μουσική, (όχι τα τραγούδια), για την ταινία «Θλιμμένο Μεξικό». Τότε ακριβώς τη ρώτησα, επειδή πάντα είχα τη μανία του σινεμά, ποιοι συνθέτες του κινηματογράφου την εξέφραζαν… Μου μίλησε για τον Ένιο Μορικόνε, γιατί είχε ερμηνεύσει ένα τραγούδι του στην ταινία «Σάκο και Βαντσέτι». Επίσης, της άρεσε ο Ζωρζ Ντελερί, ο Θεοδωράκης και ο Αργεντινός Λάλο Σίφριν.

Στην ερώτησή μου ποιοι τραγουδιστές της άρεσαν μού είχε απαντήσει: «Ο Μπομπ Ντύλαν, ο Υβ Μοντάν, η Μπάρμπαρα Στρέιζαντ και η Μαρία Φαραντούρη».

Μου είχε κάνει τρομερή εντύπωση το στυλ της! Η φωνή της σοπράνο! Το κορμί της λεπτό και γωνιώδες και το χαμόγελό της αινιγματικό. Αναμφίβολα, τα μεγάλα και όμορφα μάτια της τα είχε κληρονομήσει από τον πατέρα της, ο οποίος ήταν Μεξικάνος!

Για 'μένα η Μπαέζ ήταν το σύμβολο των νέων Αμερικανών της εποχής του Τζόνσον. Εκείνη η γενιά της εποχής της Μπαέζ είχε ονομαστεί spot! Πάντα διαμαρτύρονταν και ήταν ικανοί να χτυπηθούν μέχρι θανάτου με την αστυνομία στις πορείες που έκαναν στο Λευκό Οίκο. Τέλος, έχω να θυμηθώ πως αγαπούσε πάρα πολύ τη Μελίνα Μερκούρη. Σε μία από τις 3 συνεντεύξεις που μου παραχώρησε μου είχε πει ότι το ελληνικό λαϊκό τραγούδι είναι ίσως το μοναδικό στον κόσμο. Ήταν λάτρης της ελληνικής μουσικής, γι' αυτό ήθελε να τραγουδήσει και τον « Όμηρο» του Θεοδωράκη.

    Μοιραστείτε το άρθρο:

    Σχολιάστε

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

    Η εξομολόγηση του Δημήτρη Ψαριανού στο Γιάννη Φλέσσα- Συνέντευξη Ντοκουμέντο

    Γράφει ο Γιάννης Φλέσσας Γυρίζοντας απ' την Αμερική ο Μάνος Χατζιδάκις το 1970, φέρνει στις...

    Συνέχεια

    Για την Φαϊρούζ και τη συναυλία της στο Ηρώδειο, το Σάββατο 7 Ιουλίου 2007

    Γράφει ο Μάρκος Δαμασιώτης Την πρωτοάκουσα στην Βηρυτό, ήμουνα σε επαγγελματικό ταξίδι, σε παραθαλάσσια...

    Συνέχεια

    «Η Μοσχολιού είναι η Κοτοπούλη του λαϊκού τραγουδιού» έλεγε ο Γιάννης Τσαρούχης

    Του Παναγιώτη Μήλα Ο Γιάννης Τσαρούχης είχε το χάρισμα να λέει τις απόψεις...

    Συνέχεια

    Ο φίλος μου και συνεργάτης, Μίκης Θεοδωράκης

    Γράφει ο Γιάννης Φλέσσας

    Τον Μίκη Θεοδωράκη τον γνώρισα για πρώτη φορά το '72 στο «Άλμπερτ Χολ» του...

    Συνέχεια

    Όταν ο Μαχαιρίτσας τιμούσε τον Μάνο Ελευθερίου στη Σύρο

    «Μια τρύπα στον καιρό… κύριε Μάνο», είχε τίτλο το αφιέρωμα που είχε κάνει ο Λαυρέντης Μαχαιρίτσας...

    Συνέχεια

    Όταν ο Christophe συνεργάστηκε με το Λαυρέντη Μαχαιρίτσα

    Γράφει η Μίνα Μαύρου Ιδιαίτερα αγαπητός στην Ελλάδα ήταν ο Γάλλος ερμηνευτής Christophe, o οποίος...

    Συνέχεια

    Βίκυ Moσχολιού:«Ανήκω σ’ αυτούς που ο λαός τους αναγνωρίζει όσο ζούνε και η Πολιτεία μόλις πεθάνουνε»

    Γράφει ο Γιάννης Φλέσσας Πάντα σε συζητήσεις με συναδέλφους και φίλους δηλώνω πως η Βίκυ Μοσχολιού...

    Συνέχεια

    Γιώργος Μαρίνος:«Ο καλλιτέχνης πρέπει να είναι αμφισβητίας και αναρχικός»

    Γράφει ο Γιάννης Φλέσσας Τον Οκτώβριο του 1983, με αφορμή την κυκλοφορία του δίσκου,...

    Συνέχεια

    H Ελένη Καραΐνδρου θυμάται...

    31 χρόνια μετά την εμβληματική συναυλία της Ελένης Καραΐνδρου στο Ηρώδειο (1988), στις 14...

    Συνέχεια

    Σταύρος Ξαρχάκος:«Με την μοναχική μου λειτουργία, διατηρώ την αλήθεια που έχω μέσα μου».

    Δεκέμβριος του 1985. Σταύρος Ξαρχάκος και Γιάννης Φλέσσας σε μία τετ α τετ συνέντευξη για λογαριασμό της...

    Συνέχεια