Σε άσπρο-μαύρο

Οι παλιές αγάπες δεν ξεχνιούνται

Οι 3 συνεντεύξεις με τη Τζόαν Μπαέζ

Γράφει ο Γιάννης Φλέσσας
Tη Τζόαν Μπαέζ τη συνάντησα 1η φορά στο Παρίσι το 1972 σε μία συναυλία εναντίον του κατεστημένου! Έπαιρναν μέρος εκείνη, ο Ντύλαν, ο Θεοδωράκης και κάποιοι άλλοι. Μετά τη συναυλία μου έδωσε συνέντευξη, η οποία δημοσιεύτηκε στον «Ταχυδρόμο».

Ένα χρόνο μετά, συναντηθήκαμε στη Νέα Υόρκη, γιατί ήθελε να ηχογραφήσει σε δίσκο το έργο «Ένας Όμηρος» του Θεοδωράκη. Είχα πάει στο στούντιο και κάναμε για 2η φορά συνέντευξη, αμέσως μόλις τραγούδησε το «Γελαστό παιδί». Τελικά αυτός ο δίσκος δε βγήκε ποτέ, τον λόγο δεν τον έμαθα …

Η 3η φορά που την είδα και μιλήσαμε(3η συνέντευξη) ήταν το 1990 πάλι στη Νέα Υόρκη, γιατί έγραφε τη μουσική, (όχι τα τραγούδια), για την ταινία «Θλιμμένο Μεξικό». Τότε ακριβώς τη ρώτησα, επειδή πάντα είχα τη μανία του σινεμά, ποιοι συνθέτες του κινηματογράφου την εξέφραζαν… Μου μίλησε για τον Ένιο Μορικόνε, γιατί είχε ερμηνεύσει ένα τραγούδι του στην ταινία «Σάκο και Βαντσέτι». Επίσης, της άρεσε ο Ζωρζ Ντελερί, ο Θεοδωράκης και ο Αργεντινός Λάλο Σίφριν.

Στην ερώτησή μου ποιοι τραγουδιστές της άρεσαν μού είχε απαντήσει: «Ο Μπομπ Ντύλαν, ο Υβ Μοντάν, η Μπάρμπαρα Στρέιζαντ και η Μαρία Φαραντούρη».

Μου είχε κάνει τρομερή εντύπωση το στυλ της! Η φωνή της σοπράνο! Το κορμί της λεπτό και γωνιώδες και το χαμόγελό της αινιγματικό. Αναμφίβολα, τα μεγάλα και όμορφα μάτια της τα είχε κληρονομήσει από τον πατέρα της, ο οποίος ήταν Μεξικάνος!

Για 'μένα η Μπαέζ ήταν το σύμβολο των νέων Αμερικανών της εποχής του Τζόνσον. Εκείνη η γενιά της εποχής της Μπαέζ είχε ονομαστεί spot! Πάντα διαμαρτύρονταν και ήταν ικανοί να χτυπηθούν μέχρι θανάτου με την αστυνομία στις πορείες που έκαναν στο Λευκό Οίκο. Τέλος, έχω να θυμηθώ πως αγαπούσε πάρα πολύ τη Μελίνα Μερκούρη. Σε μία από τις 3 συνεντεύξεις που μου παραχώρησε μου είχε πει ότι το ελληνικό λαϊκό τραγούδι είναι ίσως το μοναδικό στον κόσμο. Ήταν λάτρης της ελληνικής μουσικής, γι' αυτό ήθελε να τραγουδήσει και τον « Όμηρο» του Θεοδωράκη.

    Μοιραστείτε το άρθρο:

    Σχολιάστε

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

    Η μεσόφωνος Αναστασία Χριστοφιλάκη θυμάται τον αξέχαστο μαέστρο Αντώνη Κοντογεωργίου

    Γράφει η Αναστασία Χριστοφιλάκη Τι να γράψει κανείς για το μαέστρο Αντώνη Κοντογεωργίου...

    Συνέχεια

    Στιγμές του ποιητή Ηλία Παπακωνσταντίνου με την Κατερίνα Αγγελάκη Ρουκ

    Γράφει ο Ηλίας Παπακωνσταντίνου Μια γενναία γυναίκα που παρέδιδε μαθήματα ανθρωπιάς,...

    Συνέχεια

    Ο Γιώργος Kαγιαλίκος μάς μιλά για την καθοριστική γνωριμία του με τον Νίκο Κυπουργό

    Γράφει ο Γιώργος Καγιαλίκος Όταν σε μικρή ηλικία ήρθα σε επαφή με το έργο του Χατζιδάκι...

    Συνέχεια

    Ο Αλέξανδρος Καψοκαβάδης θυμάται και γράφει για τη συνεργασία του με το Νίκο Μαμαγκάκη

    Γράφει ο Αλέξανδρος Καψοκαβάδης Στα τέλη Αύγουστου του 2008, γνώρισα για πρώτη φορά, διά ζώσης, τον σπουδαίο Έλληνα...

    Συνέχεια

    «Nα 'τανε το '21»- Τραγούδι με ιστορία και… παρασκήνιο

    Γράφει ο Κώστας Προβατάς Για τα 202 χρόνια που έχουν περάσει από το 1821, ή απλά το '21...

    Συνέχεια

    Συναυλίες ΚΕΝΤΡΙΚΟΝ 20 ΚΑΙ 22 ΜΑΡΤΙΟΥ 1961

    Γράφει ο Κώστας Προβατάς Τις συναυλίες στο Κεντρικόν στις 20 και 22 Μαρτίου 1961...

    Συνέχεια

    21η Μαρτίου - η «Εαρινή Ισημερία» της Ποίησης...

    Γράφει ο Κώστας Προβατάς Η Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης εορτάζεται κάθε χρόνο στις 21...

    Συνέχεια

    Πολυτεχνείο - Ιστορίες ασύλου

    Γράφει ο Κώστας Προβατάς Και ακαρτέρει και ακαρτέρει φιλελεύθερη λαλιά... «Κύριε...

    Συνέχεια

    Ειρήνη Παπά: «Πάνω απ' όλα είμαι Ελληνίδα»

    Γράφει ο Γιάννης Φλέσσας Τον Σεπτέμβριο του 1979 συνάντησα την αιώνια Ελληνίδα, Ειρήνη Παπά και...

    Συνέχεια

    Oι συναυλίες του Σταύρου Ξαρχάκου το 1978

    Γράφει ο Κώστας Προβατάς Οι συναυλίες τους καλοκαιρινούς μήνες και μάλιστα μήνα Αύγουστο είναι...

    Συνέχεια