Ρεπορτάζ

Τι μάθαμε για εσάς!

Κέρδισε τις εντυπώσεις ο Ερωτόκριτος στο «Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος»

Γράφει η Λένα Λουλούδη

Φωτογραφίες: Βασίλης Μακρής

Περιμέναμε με αγωνία την πρεμιέρα του Ερωτόκριτου, καθώς τόσο η πραγματικά μεγάλη διαφήμιση, όσο και η αναμονή μιας νέας σύνθεσης πάνω σε ένα τόσο εμβληματικό έργο, όσο ο Ερωτόκριτος του Βιτσέντζου Κορνάρου, μας είχε εξάψει την περιέργεια.

Στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, που ήταν γεμάτη με φίλους, καλλιτέχνες και ένα πολύ ένθερμο κοινό, όπως αποδείχτηκε στην πορεία της βραδιάς, η ορχήστρα (που ήταν τοποθετημένη στη μέση της σκηνής και πιο χαμηλά από την κύρια σκηνή, με τη δράση να διαδραματίζεται πίσω και μπροστά της) κούρδιζε κατά την είσοδο του κοινού. Το σκηνικό λιτό, με κάγκελα και σιδεριές που πηγαινοέρχονταν καθόλη τη διάρκεια της παράστασης, ανάλογα με τις ανάγκες.

Ένας χορός 8 τραγουδιστών με πολύ καλές φωνές έκανε την έναρξη, για να εμφανιστεί ο Θοδωρής Βουτσικάκης, ο Ερωτόκριτος, που μας συνεπήρε κατευθείαν με το πρώτο τραγούδι. Ένα εξαιρετικό blues, προσαρμοσμένο άψογα στον 15σύλλαβο στίχο του Κορνάρου.

Όλη η δράση διαδραματίστηκε με τραγούδια, απόδειξη ότι ο Δημήτρης Μαραμής έκανε επεμβάσεις και στο κείμενο, που ήταν όμως άριστα ταιριασμένες με τον πρωτότυπο στίχο.

Όλη η επιλογή των συντελεστών ήταν ιδιαίτερα προσεγμένη. Είδαμε και ακούσαμε εξαιρετικές ερμηνείες και η παράσταση είχε αρκετά δυνατές στιγμές!

Η Ιωάννα Φόρτη στο ρόλο της Νένας απέδειξε περίτρανα τις φωνητικές της ικανότητες, ερμηνεύοντας δύσκολα και απαιτητικά κομμάτια, εισπράττοντας δικαίως το πρώτο μεγάλο χειροκρότημα της βραδιάς.

Εξαιρετικός και ο Gautier στο ρόλο του Πολύδωρα, αδερφικού φίλου του Ερωτόκριτου.

Πολύ καλή και η Μαρίνα Σάττι, που όμως μάλλον με το άγχος της πρεμιέρας, δεν ήταν όσο θα θέλαμε μέσα στο ρόλο της ερωτευμένης Αρετούσας στο πρώτο μέρος της παράστασης, ενώ ήταν εξαιρετική στο δεύτερο μέρος ως ''φυλακισμένη'', χαρίζοντάς μας ένα πολύ αισθαντικό ντουέτο με τον Ερωτόκριτο, στη σκηνή της «Αποκάλυψης».

Θα πρέπει να κάνουμε ιδιαίτερη αναφορά στο Θοδωρή Βουτσικάκη που, με αυτό τον ρόλο του Ερωτόκριτου, μάς απέδειξε άλλη μια φορά ότι πρόκειται για ένα φυσικό ταλέντο, έναν ερμηνευτή με μεγάλες φωνητικές ικανότητες, πάθος, ενέργεια, ομορφιά και είναι ικανός για πολύ απαιτητικούς ρόλους. Μας μάγεψε πραγματικά και μας συγκίνησε! Είμαστε σίγουροι πως θα ακούσουμε πολλά από αυτόν στο μέλλον.

Ο Κωνσταντίνος Ρήγος μάς χάρισε μια σύγχρονη, τολμηρή και ευρηματική σκηνοθεσία, όπως αναμενόταν. Η Αρετούσα και ο Ερωτόκριτος είχαν τη σύγχρονη ενδυμασία της επαναστατημένης νεολαίας. Η χρήση της interactive κάμερας και η προβολή στην τεράστια οθόνη λεπτομερειών και εκφράσεων των καλλιτεχνών έκανε τις σκηνές υποβλητικές και συνδύαζε την ψηφιακή πραγματικότητα με τα δρώμενα επί σκηνής με έναν τρόπο που προσέδιδε ιδιαίτερη ενέργεια στο έργο.

Η ορχήστρα υπό τη διεύθυνση του Δημήτρη Μαραμή εξαιρετική και σε απόλυτο συγχρονισμό αναδείκνυε τις πρωτοποριακές συνθέσεις του. Συνθέσεις που, ως επί το πλείστον, κινούνταν στην πεντατονία της blues, που όμως συνδυαζόταν άψογα με τον ιαμβικό 15σύλλαβο και με τις παραδοσιακές μελωδίες της Κρήτης. Στοιχεία ροκ και jazz διέκρινες επίσης σε κάποια κομμάτια.

Νομίζουμε ότι ο Δημήτρης Μαραμής κέρδισε το στοίχημα και το «Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος» τις εντυπώσεις, τολμώντας ανάλογες παραγωγές!!!

Το κοινό χειροκρότησε όρθιο στο τέλος του έργου και πραγματικά η παράσταση το άξιζε! Το ίδιο και όλοι οι συντελεστές του και ο Γιώργος Κουμεντάκης, τον οποίο ευχαρίστησε ιδιαίτερα ο Δημήτρης Μαραμής από τη σκηνή, γιατί πίστεψε από την αρχή και υποστήριξε αυτό το έργο. Και, βεβαίως, δικαιώθηκε!

Στα dessous της βραδιάς θα πρέπει να σημειώσουμε το θέμα του ήχου. Ο ήχος που έφτανε στο κοινό ήταν χαμηλός σε ένταση και σε πολλά σημεία όχι καθαρός, με αποτέλεσμα να μην καταλαβαίνουμε τα λόγια σε αρκετά τραγούδια. Ευτυχώς, οι υπέρτιτλοι βοηθούσαν στην κατανόηση των στίχων.

Οι 10 παραστάσεις που ανακοινώθηκαν αρχικά είναι ήδη sold out. Ελπίζουμε να μπορέσει να πάρει παράταση και, αν ναι, μην το χάσετε!

    ΟΛΕΣ ΟΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

    Κέρδισε τις εντυπώσεις ο Ερωτόκριτος στο «Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος»
    Κέρδισε τις εντυπώσεις ο Ερωτόκριτος στο «Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος»
    Κέρδισε τις εντυπώσεις ο Ερωτόκριτος στο «Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος»
    Κέρδισε τις εντυπώσεις ο Ερωτόκριτος στο «Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος»
    Μοιραστείτε το άρθρο:

    Σχολιάστε

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

    Πέθανε ο παραδοσιακός οργανοπαίκτης της Αμοργού, Μιχάλης Βλαβιανός

    Έφυγε από τη ζωή ο Μιχάλης Βλαβιανός, ένας από τους σημαντικότερους παραδοσιακούς οργανοπαίκτες-τραγουδιστές της Αμοργού, την...

    Συνέχεια

    Πέθανε ο Δάκης

    Πέθανε, μετά από μάχη με τον καρκίνο, ο ερμηνευτής Δάκης σε ηλικία 79 ετών, σκορπίζοντας θλίψη σε ολόκληρο τον καλλιτεχνικό...

    Συνέχεια

    Το Υoutube κατέβασε το κανάλι της Σεμίνας Διγενή!

    Με έκπληξη και εν συνεχεία αγανάκτηση πληροφορηθήκαμε ότι η ομάδα του Youtube "κατέβασε" το κανάλι της αγαπημένης δημοσιογράφου,...

    Συνέχεια

    H Diana Krall στο Ηρώδειο, προσκεκλημένη του Σωματείου Aurora

    Η μεγάλη Κυρία της jazz σκηνής, η ερμηνεύτρια φαινόμενο που έχει πουλήσει πάνω από 15 εκατομμύρια δίσκους σε ολόκληρο τον κόσμο, η ...

    Συνέχεια

    Πέθανε ο Βαγγέλης Παπαθανασίου

    Έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 79 ετών ο σπουδαίος Έλληνας συνθέτης Βαγγέλης Παπαθανασίου, το βράδυ της Τρίτης 17 Μαϊου.

    Συνέχεια

    O Πειραιάς αποθέωσε τον Ξαρχάκο στη γιορτή του Καναλιού ΕΝΑ

    Γράφει η Μίνα Μαύρου «Δήμαρχε, έχεις μια πυρηνική δύναμη στα χέρια σου που ίσως δεν την ξέρεις και...

    Συνέχεια

    Νικήτρια στη Eurovision 2022 η Ουκρανία - Στην 8η θέση η Ελλάδα

    Μεγάλος νικητής στην Eurovision 2022 είναι η Ουκρανία, επιβεβαιώνοντας όλα τα προγνωστικά.

    Συνέχεια

    «Μικρασιατική σουίτα» από το Πειραϊκό Φωνητικό Σύνολο Libro Coro

    Τη «Μικρασιατική σουίτα» σε διδασκαλία και διεύθυνση Ανθής Γουρουντή παρουσιάζει το Πειραϊκό Φωνητικό...

    Συνέχεια

    O Γιάννης Τζουανόπουλος προσκεκλημένος του Πανεπιστημίου Πατρών

    Το Πανεπιστήμιο Πατρών σε συνεργασία με τις εθελοντικές ομάδες του, διοργανώνουν Το 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο με τίτλο: «Ο Εθελοντισμός από...

    Συνέχεια

    Η Τάνια, το Μαγικό Κουτί και τα ανκόρ που μας χρωστάει

    Γράφει η Άννα Γλυμιδάκη Με εφηβική επιμέλεια φορώ το κόκκινο κραγιόν, τί κι αν πρόκειται να παραμείνει πίσω από τη...

    Συνέχεια