Ρεπορτάζ

Τι μάθαμε για εσάς!

Κέρδισε τις εντυπώσεις ο Ερωτόκριτος στο «Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος»

Γράφει η Λένα Λουλούδη

Φωτογραφίες: Βασίλης Μακρής

Περιμέναμε με αγωνία την πρεμιέρα του Ερωτόκριτου, καθώς τόσο η πραγματικά μεγάλη διαφήμιση, όσο και η αναμονή μιας νέας σύνθεσης πάνω σε ένα τόσο εμβληματικό έργο, όσο ο Ερωτόκριτος του Βιτσέντζου Κορνάρου, μας είχε εξάψει την περιέργεια.

Στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, που ήταν γεμάτη με φίλους, καλλιτέχνες και ένα πολύ ένθερμο κοινό, όπως αποδείχτηκε στην πορεία της βραδιάς, η ορχήστρα (που ήταν τοποθετημένη στη μέση της σκηνής και πιο χαμηλά από την κύρια σκηνή, με τη δράση να διαδραματίζεται πίσω και μπροστά της) κούρδιζε κατά την είσοδο του κοινού. Το σκηνικό λιτό, με κάγκελα και σιδεριές που πηγαινοέρχονταν καθόλη τη διάρκεια της παράστασης, ανάλογα με τις ανάγκες.

Ένας χορός 8 τραγουδιστών με πολύ καλές φωνές έκανε την έναρξη, για να εμφανιστεί ο Θοδωρής Βουτσικάκης, ο Ερωτόκριτος, που μας συνεπήρε κατευθείαν με το πρώτο τραγούδι. Ένα εξαιρετικό blues, προσαρμοσμένο άψογα στον 15σύλλαβο στίχο του Κορνάρου.

Όλη η δράση διαδραματίστηκε με τραγούδια, απόδειξη ότι ο Δημήτρης Μαραμής έκανε επεμβάσεις και στο κείμενο, που ήταν όμως άριστα ταιριασμένες με τον πρωτότυπο στίχο.

Όλη η επιλογή των συντελεστών ήταν ιδιαίτερα προσεγμένη. Είδαμε και ακούσαμε εξαιρετικές ερμηνείες και η παράσταση είχε αρκετά δυνατές στιγμές!

Η Ιωάννα Φόρτη στο ρόλο της Νένας απέδειξε περίτρανα τις φωνητικές της ικανότητες, ερμηνεύοντας δύσκολα και απαιτητικά κομμάτια, εισπράττοντας δικαίως το πρώτο μεγάλο χειροκρότημα της βραδιάς.

Εξαιρετικός και ο Gautier στο ρόλο του Πολύδωρα, αδερφικού φίλου του Ερωτόκριτου.

Πολύ καλή και η Μαρίνα Σάττι, που όμως μάλλον με το άγχος της πρεμιέρας, δεν ήταν όσο θα θέλαμε μέσα στο ρόλο της ερωτευμένης Αρετούσας στο πρώτο μέρος της παράστασης, ενώ ήταν εξαιρετική στο δεύτερο μέρος ως ''φυλακισμένη'', χαρίζοντάς μας ένα πολύ αισθαντικό ντουέτο με τον Ερωτόκριτο, στη σκηνή της «Αποκάλυψης».

Θα πρέπει να κάνουμε ιδιαίτερη αναφορά στο Θοδωρή Βουτσικάκη που, με αυτό τον ρόλο του Ερωτόκριτου, μάς απέδειξε άλλη μια φορά ότι πρόκειται για ένα φυσικό ταλέντο, έναν ερμηνευτή με μεγάλες φωνητικές ικανότητες, πάθος, ενέργεια, ομορφιά και είναι ικανός για πολύ απαιτητικούς ρόλους. Μας μάγεψε πραγματικά και μας συγκίνησε! Είμαστε σίγουροι πως θα ακούσουμε πολλά από αυτόν στο μέλλον.

Ο Κωνσταντίνος Ρήγος μάς χάρισε μια σύγχρονη, τολμηρή και ευρηματική σκηνοθεσία, όπως αναμενόταν. Η Αρετούσα και ο Ερωτόκριτος είχαν τη σύγχρονη ενδυμασία της επαναστατημένης νεολαίας. Η χρήση της interactive κάμερας και η προβολή στην τεράστια οθόνη λεπτομερειών και εκφράσεων των καλλιτεχνών έκανε τις σκηνές υποβλητικές και συνδύαζε την ψηφιακή πραγματικότητα με τα δρώμενα επί σκηνής με έναν τρόπο που προσέδιδε ιδιαίτερη ενέργεια στο έργο.

Η ορχήστρα υπό τη διεύθυνση του Δημήτρη Μαραμή εξαιρετική και σε απόλυτο συγχρονισμό αναδείκνυε τις πρωτοποριακές συνθέσεις του. Συνθέσεις που, ως επί το πλείστον, κινούνταν στην πεντατονία της blues, που όμως συνδυαζόταν άψογα με τον ιαμβικό 15σύλλαβο και με τις παραδοσιακές μελωδίες της Κρήτης. Στοιχεία ροκ και jazz διέκρινες επίσης σε κάποια κομμάτια.

Νομίζουμε ότι ο Δημήτρης Μαραμής κέρδισε το στοίχημα και το «Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος» τις εντυπώσεις, τολμώντας ανάλογες παραγωγές!!!

Το κοινό χειροκρότησε όρθιο στο τέλος του έργου και πραγματικά η παράσταση το άξιζε! Το ίδιο και όλοι οι συντελεστές του και ο Γιώργος Κουμεντάκης, τον οποίο ευχαρίστησε ιδιαίτερα ο Δημήτρης Μαραμής από τη σκηνή, γιατί πίστεψε από την αρχή και υποστήριξε αυτό το έργο. Και, βεβαίως, δικαιώθηκε!

Στα dessous της βραδιάς θα πρέπει να σημειώσουμε το θέμα του ήχου. Ο ήχος που έφτανε στο κοινό ήταν χαμηλός σε ένταση και σε πολλά σημεία όχι καθαρός, με αποτέλεσμα να μην καταλαβαίνουμε τα λόγια σε αρκετά τραγούδια. Ευτυχώς, οι υπέρτιτλοι βοηθούσαν στην κατανόηση των στίχων.

Οι 10 παραστάσεις που ανακοινώθηκαν αρχικά είναι ήδη sold out. Ελπίζουμε να μπορέσει να πάρει παράταση και, αν ναι, μην το χάσετε!

    ΟΛΕΣ ΟΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

    Κέρδισε τις εντυπώσεις ο Ερωτόκριτος στο «Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος»
    Κέρδισε τις εντυπώσεις ο Ερωτόκριτος στο «Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος»
    Κέρδισε τις εντυπώσεις ο Ερωτόκριτος στο «Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος»
    Κέρδισε τις εντυπώσεις ο Ερωτόκριτος στο «Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος»
    Μοιραστείτε το άρθρο:

    Σχολιάστε

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

    Καραϊνδρου για Αναστασία Ζαννή: «Η επιλογή δείχνει έλλειψη σεβασμού απέναντι στην τέχνη»

    Με ένα βίντεο της Μαρίας Κάλλας να ερμηνεύει την Casta Diva του Βellini και ένα συνοπτικό...

    Συνέχεια

    ΕΛΛΗΝΩΝ ΔΡΩΜΕΝΑ - «O τραγουδιστής Τάκης Καρναβάς»

    Στον δημοτικό τραγουδιστή Τάκη Καρναβά είναι αφιερωμένο το επεισόδιο της εκπομπής ΕΛΛΗΝΩΝ ΔΡΩΜΕΝΑ την Τρίτη 23...

    Συνέχεια

    Στο ΚΑΝΑΛΙ ΕΝΑ του Πειραιά γιόρτασε το Μουσικόγραμμα τα πέμπτα του γενέθλια - Ολόκληρη η εκπομπή

    Γράφει η Ιλένια Χρίστου Πέντε χρόνια λειτουργίας συμπλήρωσε το αγαπημένο μας «Μουσικόγραμμα»...

    Συνέχεια

    «Στα Τραγούδια Λέμε Ναι» - Αφιέρωμα στον Σταύρο Παζαρέντση

    Το Σάββατο 20 Μαρτίου, η εκπομπή "Στα Τραγούδια Λέμε ΝΑΙ" στην ΕΡΤ1 μάς ταξιδεύει στις γειτονιές των...

    Συνέχεια

    Σε πρώτη παγκόσμια εκτέλεση το συμφωνικό έργο της Πηγής Λυκούδη, «ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ», από τη Φωνή της Ελλάδας

    Η «Φωνή της Ελλάδας» της Ελληνικής Ραδιοφωνίας θα συμμετάσχει στους εορτασμούς για τα 200 χρόνια...

    Συνέχεια

    EΛΛΗΝΩΝ ΔΡΩΜΕΝΑ - «Το κανονάκι»

    Αφιερωμένη στην ιστορία και στο χαρακτήρα του μουσικού οργάνου «κανονάκι», από τα δεξιοτεχνικά χέρια των «...

    Συνέχεια

    «Female Faces» - Ένα καλλιτεχνικό project με επίκεντρο τη γυναίκα, που ξεκίνησε από δύο Ελληνίδες!

    Το project “Female Faces” είναι μία σειρά ταινιών μικρού μήκους, που δημιουργήθηκε από συνθέτες και σκηνοθέτες από...

    Συνέχεια

    «Στα Τραγούδια Λέμε ΝΑΙ»- Aφιέρωμα στον Τάκη Σούκα

    Αφιερωμένη στον Τάκη Σούκα, τον σπουδαίο συνθέτη, που πλουτίζει τον κόσμο μας με το έργο του, είναι η εκπομπή «...

    Συνέχεια

    ΕΛΛΗΝΩΝ ΔΡΩΜΕΝΑ - «Της Ρόδου ο λυράρης - Γιάννης Κλαδάκης»

    «Χαρά στο' νε που το κρατά της λύρας το δοξάρι, του φαίνεται 'πο μακριά...

    Συνέχεια

    ΕΛΛΗΝΩΝ ΔΡΩΜΕΝΑ - «Νύχτες στην παραλιακή»

    Στη νυχτερινή Αθήνα μιας άλλης εποχής και στα θρυλικά κέντρα διασκέδασης θα είναι αφιερωμένο το επεισόδιο της...

    Συνέχεια