Ρεπορτάζ

Τι μάθαμε για εσάς!

«Η Μουσική της Ροτόντας» του Δημήτρη Μαραμή σε πρώτη τηλεοπτική μετάδοση από την ΕΡΤ3

To Κέντρο Πολιτισμού Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας ανέθεσε το 2017 στον συνθέτη, Δημήτρη Μαραμή, να δημιουργήσει ένα μουσικό έργο, το οποίο θα αξιοποιεί όλες τις ακουστικές ιδιαιτερότητες του μνημείου της Ροτόντας.

Έμπνευση της σύλληψης και της φόρμας του έργου αποτέλεσε το δέος που γεννά το ίδιο το μνημείο αλλά κυρίως η ηχητική ιδιαιτερότητα του μεγάλου θόλου της Ροτόντας, που είναι η μεγάλης διάρκειας αντήχηση, η οποία ενσωματώνεται στη σύνθεση.
«Μουσική χωρίς λόγια, με τις αρμονίες να χτίζονται και να γιγαντώνονται με την αντήχηση του θόλου και να εκπνέουν στις παύσεις», λέει ο Δημήτρης Μαραμής. «Ένα παιχνίδι ήχων και σιωπών, ένα παζλ συναισθημάτων. Το έργο γεννιέται από τη σιωπή και χάνεται αργά πάλι μέσα στη σιωπή. Με μελωδίες εύθραυστες και ετοιμόρροπες. Μια μικρή ερωτική λειτουργία».

«Η Μουσική της Ροτόντας» πρωτοπαρουσιάστηκε με μεγάλη επιτυχία, στη Ροτόντα τον Μάρτιο του 2018 και έκτοτε έχει παρουσιαστεί άλλες τρεις φορές. Ωστόσο, δεν εξάντλησε ποτέ το ενδιαφέρον του κόσμου που επιθυμεί να βιώσει τη μυσταγωγική εμπειρία του συγκεκριμένου μουσικού δρώμενου.
Το Κέντρο Πολιτισμού Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας αποφάσισε λοιπόν ότι τώρα, που η πανδημία έχει αποκλείσει το κοινό από το ζωντανό θέαμα και μας έφερε αντιμέτωπους με πρωτόγνωρες καταστάσεις εγκλεισμού, απομόνωσης και κοινωνικής αποστασιοποίησης, ήταν η κατάλληλη στιγμή να μαγνητοσκοπηθεί το έργο και να παρουσιαστεί μέσα από τη συχνότητα της ΕΡΤ3.

«Το έργο είχε προγραμματιστεί να μαγνητοσκοπηθεί στις 30 Οκτωβρίου και ενώ η τελευταία πρόβα ήταν σε εξέλιξη-το απόγευμα της Πέμπτης 29 Οκτωβρίου- ανακοινώθηκε ότι από το επόμενο πρωί η πόλη έμπαινε «στο κόκκινο» και το μνημείο έπρεπε να σφραγιστεί» λέει η Άννα Μυκωνίου, Πρόεδρος του Κέντρου Πολιτισμού Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. «Η αμηχανία όλων σε λίγα λεπτά μετατράπηκε σε ενέργεια και κοινή απόφαση «πάμε να το μαγνητοσκοπήσουμε σήμερα-να προλάβουμε. Σε λίγα λεπτά λύθηκαν τα τεχνικά προβλήματα (ρούχα, μακιγιάζ) και η πρόβα εξελίχθηκε σε κινηματογράφηση. Αδρεναλίνη, συναίσθημα, επαγγελματισμός, 30 καλλιτέχνες που δούλεψαν σαν καλοκουρδισμένες μηχανές, με το ίδιο το μνημείο να τους δίνει δύναμη και να τους εμψυχώνει. Η παραγωγή χρωστάει πολλά στην αυτοπειθαρχία και την υψηλή συλλογική συνείδηση των 30 συντελεστών που δούλεψαν ακατάπαυστα 14 ώρες».

Το κοινό θα παρακολουθήσει σε πρώτη τηλεοπτική μετάδοση την παραμονή των Χριστουγέννων στις 8.15 μ.μ. από την ΕΡΤ3, τη «Μουσική της Ροτόντας» του Δημήτρη Μαραμή στην ολοκληρωμένη και τελική της μορφή, στην οποία συμμετέχουν 16 φωνές της Μικτής Χορωδίας Θεσσαλονίκης. Συμμετέχει επίσης κουαρτέτο εγχόρδων καθώς και η διεθνούς φήμης σοπράνο, Μυρτώ Παπαθανασίου, η οποία εκτελεί σε πρώτη παγκόσμια εκτέλεση την "Aria Vocalise" που συνέθεσε ειδικά για το συγκεκριμένο δρώμενο ο συνθέτης, κατόπιν παραγγελίας του Κέντρου Πολιτισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Η κινηματογράφηση έγινε στην Ροτόντα χωρίς κοινό.

Trailer:




Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΗΣ ΡΟΤΟΝΤΑΣ
Για φωνές & έγχορδα

Σύνθεση – Διεύθυνση: Δημήτρης Μαραμής
Ανάθεση του Κέντρου Πολιτισμού Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας

Σολίστ: η διεθνούς φήμης σοπράνο, Μυρτώ Παπαθανασίου
Συμμετέχουν:
Η Μικτή Χορωδία Θεσσαλονίκης (Διδασκαλία: Μαίρη Κωνσταντινίδου)
Το κουαρτέτο εγχόρδων: Κωσταντίνος Παυλάκος (βιολί), Δημοσθένης Φωτιάδης (βιόλα), Μυρτώ Ταλακούδη (τσέλο), Μιχάλης Σαπουντζής (κοντραμπάσο)

Σκηνοθετική επιμέλεια - Σχεδιασμός φωτισμών: Αθανάσιος Κολαλάς
Κινηματογράφηση: Στέργιος Φουρκιώτης
Ηχολήπτης: Κωνσταντίνος Πραβίτας
Φωτισμοί: Train studio Παναγιώτης Δόβας
Drone: Στέφανος Ματσουκαλίδης
Υπεύθυνη παραγωγής: Μαριάννα Αλεξανδρή

Παραγωγή-διοργάνωση: Κέντρο Πολιτισμού Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας
Με την υποστήριξη της Εφορείας Αρχαιοτήτων πόλης Θεσσαλονίκης

    ΟΛΕΣ ΟΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

    «Η Μουσική της Ροτόντας» του Δημήτρη Μαραμή σε πρώτη τηλεοπτική μετάδοση από την ΕΡΤ3
    «Η Μουσική της Ροτόντας» του Δημήτρη Μαραμή σε πρώτη τηλεοπτική μετάδοση από την ΕΡΤ3
    «Η Μουσική της Ροτόντας» του Δημήτρη Μαραμή σε πρώτη τηλεοπτική μετάδοση από την ΕΡΤ3
    Μοιραστείτε το άρθρο:

    Σχολιάστε

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

    H Diana Krall στο Ηρώδειο, προσκεκλημένη του Σωματείου Aurora

    Η μεγάλη Κυρία της jazz σκηνής, η ερμηνεύτρια φαινόμενο που έχει πουλήσει πάνω από 15 εκατομμύρια δίσκους σε ολόκληρο τον κόσμο, η ...

    Συνέχεια

    Πέθανε ο Βαγγέλης Παπαθανασίου

    Έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 79 ετών ο σπουδαίος Έλληνας συνθέτης Βαγγέλης Παπαθανασίου, το βράδυ της Τρίτης 17 Μαϊου.

    Συνέχεια

    O Πειραιάς αποθέωσε τον Ξαρχάκο στη γιορτή του Καναλιού ΕΝΑ

    Γράφει η Μίνα Μαύρου «Δήμαρχε, έχεις μια πυρηνική δύναμη στα χέρια σου που ίσως δεν την ξέρεις και...

    Συνέχεια

    Νικήτρια στη Eurovision 2022 η Ουκρανία - Στην 8η θέση η Ελλάδα

    Μεγάλος νικητής στην Eurovision 2022 είναι η Ουκρανία, επιβεβαιώνοντας όλα τα προγνωστικά.

    Συνέχεια

    «Μικρασιατική σουίτα» από το Πειραϊκό Φωνητικό Σύνολο Libro Coro

    Τη «Μικρασιατική σουίτα» σε διδασκαλία και διεύθυνση Ανθής Γουρουντή παρουσιάζει το Πειραϊκό Φωνητικό...

    Συνέχεια

    O Γιάννης Τζουανόπουλος προσκεκλημένος του Πανεπιστημίου Πατρών

    Το Πανεπιστήμιο Πατρών σε συνεργασία με τις εθελοντικές ομάδες του, διοργανώνουν Το 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο με τίτλο: «Ο Εθελοντισμός από...

    Συνέχεια

    Η Τάνια, το Μαγικό Κουτί και τα ανκόρ που μας χρωστάει

    Γράφει η Άννα Γλυμιδάκη Με εφηβική επιμέλεια φορώ το κόκκινο κραγιόν, τί κι αν πρόκειται να παραμείνει πίσω από τη...

    Συνέχεια

    «Σμύρνης Θυμιάματα» - Στην πρώτη ενθουσιώδη παρουσίαση του έργου της Πηγής Λυκούδη, σε ποίηση Γιάννη Π. Ιωαννίδη

    Γράφει η Λένα Λουλούδη Φωτογραφίες: Θάνος Γεωργίου "Απόψε...

    Συνέχεια

    Γιάννης Κ. Ιωάννου: Μια ακόμα σελίδα στο βιβλίο της ζωής του!

    Γράφει η Μίνα Μαύρου Πολλοί αναρωτιούνται συνήθως πώς τελειώνει ένα βιβλίο που οι σελίδες του ανανεώνονται συνεχώς,...

    Συνέχεια

    Καταχειροκροτήθηκαν Μανώλης Μητσιάς και Μαργαρίτα Ζορμπαλά στον ΠΑΡΝΑΣΣΟ

    Γράφει η Μίνα Μαύρου Όρθιο κοινό, ασταμάτητο χειροκρότημα, ενώ η αυλαία της σκηνής του Φιλολογικού...

    Συνέχεια