Συνεντεύξεις

Ρωτάμε, απαντάνε!

Opera Chaotique: «Εξελισσόμαστε από παράσταση σε παράσταση, βρίσκοντας τον εαυτό μας»

Γράφει η Αρετή Κοκκίνου

Τι θα περίμενε κανείς από τη συνάντηση ενός τραγουδιστή όπερας και πιανίστα (Γιώργος Τζιουβάρας) με ένα jazz drummer (Χρήστος Κουτσογιάννης) με ήδη ζηλευτή διεθνή καριέρα στο ενεργητικό και των δύο; Σίγουρα ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον μουσικό αποτέλεσμα αλλά ίσως όχι αυτό το εκπληκτικό μίγμα καλής πολυσυλλεκτικής μουσικής με το τόσο ανατρεπτικό show το οποίο στοιχειώνουν, όπως λένε οι ίδιοι, φιλικά φαντάσματα, όπως αυτά του Marquis de Sade και Charles Bukowski. Το εγχείρημα που ακούει στο όνομα "Opera Chaotique" χαίρει ιδιαίτερης εκτίμησης από το κοινό παγκοσμίως, καθώς δεν προλαβαίνουν να παίζουν σε ένα σωρό σκηνές σε όλο τον κόσμο, έχοντας ταυτόχρονα κυκλοφορήσει δύο προσωπικά album "Death of the Phantom of the Opera", και "Bukowski: Poems of a Dirty Old Man", ενώ η νέα τους δουλειά "Muses of the Damned Artists" αναμένεται εντός των ημερών. Οι κριτικές σε διεθνή έντυπα πολλές και ιδιαίτερα κολακευτικές, οι Έλληνες και ξένοι συνεργάτες τους πάντα εκλεκτοί.

Τα συστατικά της μουσικής σας μαγειρικής πολυποίκιλα και …εκρηκτικά. Ζώντας σε μια εποχή που ο συνδυασμός των μουσικών ιδιωμάτων είναι τάση, πιστεύετε ότι γεννιέται κάτι πραγματικά νέο ή απλώς ανασυνδυάζονται τα ήδη υπάρχοντα στην παγκόσμια μουσική σκηνή;

Σπάνια στη μουσική γεννιόταν κάτι πραγματικά νέο, όλα γίνονταν σταδιακά και ανάλογα με τις συνθήκες, την τεχνολογία και ούτω καθεξής και συνήθως αναγνωρίζονταν αργότερα ή μετά θάνατον. Επιπλέον, ποιος άραγε κρίνει τι είναι νέο, και εμείς για εμάς θεωρούμε ότι κάνουμε κάτι πρωτότυπο αλλά κάποιος άλλος θα διαφωνεί, θα κρίνουν οι επόμενες γενιές μάλλον! (Γέλια)

Πώς έγινε η αρχή της διεθνούς καριέρας σας;

Όλα ξεκίνησαν από το Βερολίνο. Εκεί δώσαμε την πρώτη μας παράσταση στο εξωτερικό και έκτοτε ακολούθησαν και όλα τα υπόλοιπα.

Πιστεύετε ότι το κοινό στην Ελλάδα ή και στο εξωτερικό είναι συντηρητικό ως προς τα νέα, ενδεχομένως extreme ακούσματα; Ποια είναι η δική σας εμπειρία;

Νομίζω πως το κοινό στην Ελλάδα δεν απέχει πολύ πια από τα υπόλοιπα, ο κόσμος αλλάζει γενικά, σίγουρα στη Γερμανία για παράδειγμα είναι πιο εξοικειωμένοι αλλά και πάλι... Πάντως, εμείς δεν είμαστε τόσο extreme, πρέπει να το παραδεχτούμε αυτό.

Υπάρχει πολιτικά ορθό στην Τέχνη;

Ούτε στην πολιτική δεν υπάρχει! Στην τέχνη δεν υπάρχει σωστό ή λάθος , καλό ή κακό, παρά μόνο μ' αρέσει ή όχι, η τέχνη είναι υποκειμενική και το αυτί ή το μάτι του καθενός έχει την προσωπική του άποψη και αισθητική.

Στο καινούργιο cd σας , "Muses of the Damned Artists" έχετε συμμετοχές από πολλούς διεθνώς διακεκριμένους μουσικούς. Μιλήστε μας για την εμπειρία σας από τη συνεργασία μαζί τους.

Το να είσαι στο στούντιο με έναν μουσικό που έχει παίξει με τον Miles Davis, τον Charles Mingus και ένα σωρό άλλα σπουδαία ονόματα της Jazz, όπως ο Alex Foster, είναι μαγικό! Το να σου κάνουν την τιμή να συμμετέχουν στο δημιούργημα σου σπουδαίοι μουσικοί και συνθέτες, όπως ο Vinicio Capossela, o Adrian Stout των Tiger Lillies και οι άλλοι είναι συγκινητικό!

Μιλήστε μας και για τους Έλληνες συνεργάτες σας που είναι πολλοί και αξιόλογοι…

Οι μόνιμοι συνεργάτες μας εδώ στην Αθήνα είναι η σοπράνο Λητώ Μεσσήνη και ο τσελίστας Σταύρος Παργινός, που συμμετέχουν στο cd, όπως και η σοπράνο εκ Βερολίνου Νικολέτα Καπετανίδου, η μετζοσοπράνο Ελένη Σωτηρίου και ο ηθοποιός μεταξύ άλλων Λευτέρης Χαρέλλης ή Intermedius.

Το στήσιμο και η «σκηνοθεσία» των παραστάσεων γίνεται από εσάς ή συνεργάζεστε και με κάποιον σκηνοθέτη ή άλλο συντελεστή;

Γίνεται από εμάς τους δύο, οι οποίοι εξελισσόμαστε από παράσταση σε παράσταση βρίσκοντας σιγά σιγά τον εαυτό μας. Μάλλον!!Ίσως τον χάνουμε...

Από όλες τις πολυποίκιλες επιρροές σας ξεχωρίζετε τον Charles Bukowski. Τι είναι αυτό που σας συγκινεί;

Μας συγκινεί ο ρομαντισμός που βγαίνει από το πρόστυχο και η μελαγχολία από το χιούμορ αυτού του φοβερού πορνόγερου! Ξεχωρίζουμε όμως και τους καταραμένους ποιητές και ζωγράφους στους οποίους αναφερόμαστε στο τωρινό άλμπουμ.

Ο Φεβρουάριος σας βρίσκει στο δρόμο. Σχέδια για την άνοιξη και το καλοκαίρι;

Η άνοιξη θα μας βρει σε περιοδεία 3 εβδομάδων στην Ιταλία, προώθηση του άλμπουμ και οργανώνουμε σιγά σιγά και τις καλοκαιρινές συναυλίες.

Υπάρχει διαθέσιμο το cd σας και ως «φυσικό προϊόν» εκτός από τη δυνατότητα του download; Πού μπορεί να βρει και να αγοράσει κάποιος τη δουλειά σας;

Όποιος θέλει επισκέπτεται το site μας και μπορεί να βρει εκεί τα πάντα. Επίσης μέχρι τις 11 Φεβρουαρίου έχουμε ανοιχτή τη σελίδα μας στο Indiegogo, όπου μπορεί όποιος θέλει να προαγοράσει το νέο μας άλμπουμ μεταξύ άλλων δώρων (μπλούζες, τσάντες κτλ).

Οι εμφανίσεις των «Opera Chaotique» μέσα στο Φεβρουάριο είναι οι εξής:

  • 10 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ - ΜΑΥΡΗ ΤΡΥΠΑ – ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
  • 12 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ - ΣΙΝΕΜΑ ΑΛΚΥΟΝΙΔΑ - (ΠΡΩΤΟΤΥΠΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΑΣ ΣΕ ΒΟΥΒΗ ΤΑΙΝΙΑ) ΑΘΗΝΑ
  • 12 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ - ΣΙΝΕΜΑ ΑΛΚΥΟΝΙΔΑ - (ΠΡΩΤΟΤΥΠΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΑΣ ΣΕ ΒΟΥΒΗ ΤΑΙΝΙΑ) ΑΘΗΝΑ
  • 23 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ - BOGART – ΧΑΛΚΙΔΑ
  • 27 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ - FAUST – ΑΘΗΝΑ

(Μπορεί να μάθει κανείς περισσότερα για τη μπάντα στην ιστοσελίδα www.operachaotique.com και να ακούσει δουλειά τους στο κανάλι τους :www.youtube.com/operachaotique)

    ΟΛΕΣ ΟΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

    Opera Chaotique: «Εξελισσόμαστε από παράσταση σε παράσταση, βρίσκοντας  τον εαυτό μας»
    Opera Chaotique: «Εξελισσόμαστε από παράσταση σε παράσταση, βρίσκοντας  τον εαυτό μας»
    Opera Chaotique: «Εξελισσόμαστε από παράσταση σε παράσταση, βρίσκοντας  τον εαυτό μας»
    Opera Chaotique: «Εξελισσόμαστε από παράσταση σε παράσταση, βρίσκοντας  τον εαυτό μας»
    Μοιραστείτε το άρθρο:

    Σχολιάστε

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

    Bαγγέλης Στεφανόπουλος: «O αυτοσχεδιασμός είναι προέκταση της συνθετικής ικανότητας κάθε μουσικού»

    Γράφει η Ιλένια Χρίστου Μια μυσταγωγική συναυλία αναμένουμε να ζήσουμε το Σάββατο 19 Νοεμβρίου στην...

    Συνέχεια

    Dr. Θανάσης Δρίτσας – Συνταγογραφώντας με νότες

    Γράφει ο Κώστας Προβατάς «Η ιατρική δεν είναι μόνον συνταγογράφηση φαρμάκων...

    Συνέχεια

    Πολυξένη Καράκογλου: «Είναι ευλογία ένας καλλιτέχνης να μπορεί να υπηρετήσει το εκάστοτε μουσικό είδος σωστά»

    Γράφει η Μίνα Μαύρου Ήρθε επισήμως στη ζωή μας πριν από 10 περίπου χρόνια, όταν και διακρίθηκε στην...

    Συνέχεια

    Παναγιώτης Σδούκος: «Η γλώσσα της μουσικής υπερβαίνει οποιαδήποτε άλλη γλώσσα που διαιρεί και χωρίζει»

    Γράφει η Ιλένια Χρίστου Με ένα καινούργιο τραγούδι στις αποσκευές του από το καλοκαίρι, το «Αγάπη...

    Συνέχεια

    Kώστας Άγας: «Με τη δουλειά και την προσπάθεια γίνεσαι καλύτερος»

    Γράφει ο Κώστας Προβατάς Συνάντησα τον Κώστα Άγα, με την υπόσχεση ότι θα ανοίξει τα χαρτιά...

    Συνέχεια

    Τάσος Γκρους: «Τα όνειρά μου πραγματοποιήθηκαν και έχω ακόμα τη δυνατότητα να κάνω κι άλλα»

    Γράφει ο Κώστας Προβατάς Ο Τάσος Γκρους είναι ένας άνθρωπος που έχει πειραματιστεί...

    Συνέχεια

    Eύα Φάμπα: «Στο ΡΟΔΟ ΜΟΥ ΚΟΚΚΙΝΟ τα τραγούδια εστιάζουν στον άνθρωπο»

    Γράφει η Αρετή Κοκκίνου Η κυκλοφορία της νέας ολοκληρωμένης δουλειάς μιας προσωπικότητας της ελληνικής μουσικής,...

    Συνέχεια

    Μιχάλης Παπαπέτρου: «Η τέχνη πάντα συνομιλούσε με την ιστορία και την κοινωνία»

    Γράφει η Μίνα Μαύρου Είναι μαέστρος, πιανίστας και ενορχηστρωτής...

    Συνέχεια

    Aναστασία Έδεν: «Έχω δει να ασκείται λεκτική, ψυχολογική και σωματική βία και στο χώρο της μουσικής!»

    Γράφει η Λένα Λουλούδη Για το πρόσφατο περιστατικό με τον Στάθη Παναγιωτόπουλο, η ερμηνεύτρια ...

    Συνέχεια

    Δημήτρης Κτιστάκης: «Όταν επέστρεψα στην Ελλάδα, διαπίστωσα τη δίψα των μαθητών και των φοιτητών για μουσική»

    Γράφει η Μίνα Μαύρου Επιστρέφοντας στην Ελλάδα ύστερα από την πολύχρονη παραμονή του στη Γερμανία,...

    Συνέχεια