Συνεντεύξεις

Ρωτάμε, απαντάνε!

Οι Triplicity και η Tammy Scheffer στο Μουσικόγραμμα

Γράφει η Λένα Λουλούδη

Triplicity είναι μια ομάδα τριών ταλαντούχων μουσικών, οι οποίοι μοιράζονται τη δημιουργία του προσωπικού τους ήχου στη σκηνή της αυτοσχεδιαστικής μουσικής και της σύγχρονης jazz του σήμερα.

Ο Πάνος Βασιλόπουλος στα τύμπανα, ο Γιώργος Σταυρουλάκης στην ηλεκτρική κιθάρα και στο guitar synth και ο Παναγιώτης Μπουραζάνης στο ηλεκτρικό μπάσο και στα φωνητικά, χαράσσουν ένα εκλεκτικό μουσικό μονοπάτι, κομμένο και ραμμένο για όσους αναζητούν περιπετειώδη ακροάματα, μέσω της ανάμειξης φαινομενικά ετερόκλητων επιρροών, από τις παραδοσιακές φόρμες της jazz και τις γεμάτες ενέργεια διαθέσεις της rock, ως τις πολλυρυθμίες της Αφρικής.

Αυτό τον καιρό ηχογραφούν το πρώτο τους cd, στο οποίο θα συνεργαστούν και με σημαντικούς σολίστες από το εξωτερικό, δημιουργώντας άλλο ένα μονοπάτι, για να ταξιδέψει η ελληνική jazz διεθνώς.

Τον Chad Lefkowitz-Brown, σαξοφωνίστα με βάση τη Νέα Υόρκη, με συνεργασίες με μουσικούς, όπως οι Ron McClure, Clarence Penn, Amina Figorova και την βραβευμένη με GRAMMY ορχήστρα Afro Latin Jazz Orchestra του Arturo O'Farrill, αλλά και με pop καλλιτέχνες όπως οι Taylor Swift, Phillip Phillips και Josh Groban.

Την Tammy Scheffer, τραγουδίστρια με βάση τη Νέα Υόρκη, θα έχουμε τη χαρά να την απολαύσουμε και live, καθώς συμμετέχει μαζί με τους Triplicity στο Φεστιβάλ Jazz του πολυχώρου της BABEL στο Μαρούσι, στις 14 Απριλίου. Η Tammy έχει κάνει συνεργασίες με μουσικούς όπως οι Jeff Berlin, Kevin Mahogany, Aaron Goldberg, Anat Fort, Sam Barsh, Luques Curtis και Obed Calvaire, ενώ έχει διακριθεί και με το ντεμπούτο της στην Inner Circle Music, του εμβληματικού σαξοφωνίστα Greg Osby.

Βρεθήκαμε με τους Triplicity μια ζεστή μέρα του Μαρτίου, για να μας πουν δυο λόγια για τη μουσική τους, ενώ η Tammy μας απάντησε από την Νέα Υόρκη, πολύ χαρούμενη που θα έρθει σύντομα στη χώρα μας.

Είστε τρεις διαφορετικές προσωπικότητες. Πώς συνδυάζεστε όταν βρίσκεστε όλοι μαζί στη σκηνή και αυτοσχεδιάζετε σε ένα κομμάτι καινούργιο, για πρώτη φορά;

Η μουσική των Triplicity, όντας ριζωμένη στην παράδοση της jazz και του αυτοσχεδιασμού, βασίζεται στη διάδραση που αναπτύσσεται μεταξύ μας σε πραγματικό χρόνο. Αυτό σημαίνει πως μια ιδέα που «φέρνει» κάποιος μες στη μουσική, αποτελεί τον σπόρο και την έμπνευση για ιδέες και φράσεις από τους υπόλοιπους. Κατά αυτόν τον τρόπο, η μουσική οδηγείται σε έναν συλλογικό αυτοσχεδιασμό, ο οποίος περιλαμβάνει τόσο τη μελωδία και την αρμονία όσο και το ηχόχρωμα που χρησιμοποιεί ο καθένας μας, για να τις εκφράσει. Έτσι, με οδηγό τη μουσική, ο καθένας από 'μας βρίσκει χώρο έκφρασης μέσα στα κομμάτια, αναδεικνύοντας την προσωπική του αισθητική μέσα σε αυτό που συμβαίνει εκείνη τη στιγμή.

Κάνετε το πρώτο σας cd και καλείτε γι' αυτό δύο σημαντικούς, ανερχόμενους σολίστες από την Νέα Υόρκη, την Tammy Scheffer στα φωνητικά και τον σαξοφωνίστα Chad Lefkowitz-Brown. Μιλήστε μας γι' αυτές τις συνεργασίες.

Οι συνεργασίες αυτές προέκυψαν ως μια ανάγκη των Triplicity να βάλουν στη μουσική τους φρέσκιες ιδέες και ήχους. Χάρη στο διαδίκτυο και την ιδιότητά του να εκμηδενίζει τόσο τις χωρικές όσο και τις χρονικές αποστάσεις, μπορέσαμε να έρθουμε σε επαφή με το έργο της Tammy και του Chad και τελικώς να έρθουμε σε επικοινωνία μαζί τους. Ευτυχώς, η μουσική μας άρεσε και σε αυτούς κι έτσι βρέθηκε κοινό έδαφος για συνεργασία.

Τι περιμένει να ακούσει ο ακροατής σε αυτό το cd και πότε το αναμένουμε στην κυκλοφορία;

Κατ' αρχάς, δεν θα γίνει μια απλή ηχογράφηση ενός CD. Θέλουμε να καταγράψουμε και να αποδώσουμε τη συνολική εμπειρία στο studio με ήχο και εικόνα, προσφέροντας σε όσους ενδιαφέρονται μια ολοκληρωμένη οπτικοακουστική παραγωγή. Μέσα σε αυτή την παραγωγή θα υπάρχουν τόσο νέες πρωτότυπες συνθέσεις όσο και αγαπημένες υπάρχουσες συνθέσεις, ενορχηστρωμένες με την αισθητική και το ηχόχρωμά μας. Με τον αυτοσχεδιασμό ως κύριο άξονα, τόσο αρμονικά όσο και ρυθμικά, φιλοδοξούμε να ξετυλίξουμε τη μουσική μας με πλούσια ηχοχρώματα και συνθετικά μέρη.

Μιλήστε μας λίγο για την πορεία του καθενός από εσάς, μέχρι που βρεθήκατε ως Triplicity. Έχετε όλοι αξιόλογο παρελθόν ως μουσικοί και όχι μόνο.

Ολοι μας έχουμε συνεργαστεί με πολλούς μουσικούς της εγχώριας jazz σκηνής και έχουμε συμμετάσχει σε πολλά σχήματα την τελευταία δεκαετία. Παράλληλα, έχουμε την τύχη να έχουμε συμμετάσχει και σε σχήματα με εντελώς διαφορετική κατεύθυνση απ' ό,τι κάνουμε στους Triplicity ή θέτοντάς το διαφορετικά, από τις αυτοσχεδιαστικές ανησυχίες μας, από pop μέχρι φλαμένκο μέχρι hip hop και rock!

Σε αυτό το πλαίσιο, δεν έλειψαν και οι διεθνείς συνεργασίες, με τον Πάνο να έχει παίξει με ονόματα όπως οι Guthrie Govan, Eric Marienthal, Dominique Di Piazza, Michael Urbaniak, Benny Grebb, George Kollias, Sylvio Gualda, Yi-Ping Yang, Tsuey-Ying Tai και Julien Bonnard, τον Παναγιώτη με τους Joaquin Grillo, May Fernandez, Kevin Yost και Courtney Parker και τον Γιώργο με τους Jay Rodriguez, Joey Alexander (υποψήφιος για Grammy), Alexis Bosch, Roberto Garcia και Gregory Boyd.

Απ'όλα μάθαμε και κερδίσαμε κάτι διαφορετικό το οποίο είμαστε σίγουροι ότι λιγότερο ή περισσότερο φανερά, βρίσκει τον δρόμο του στην μουσική μας. Αυτά ως μουσικοί γιατί ο Πάνος και ο Γιώργος (ο Παναγιώτης αφιερώθηκε αποκλειστικά στην μουσική με το πιο "ξένο" αντικείμενο ενασχόλησης προς αυτή, την μουσικολογία) έχουν τη δική τους πορεία σε άλλους κλάδους που μάλλον χρειάζεται ξεχωριστή συνέντευξη για να καλυφθεί με λεπτομέρεια...

Θα συμμετάσχετε στο Jazz Festival του πολυχώρου BABEL στις 14 Απριλίου, μαζί με την Tammy. Τι θα ακούσει το κοινό σας εκεί;

Στη συναυλία αυτή θα ακουστούν τόσο συνθέσεις δικές μας που θα είναι μέρος και της πρώτης μας οπτικοακουστικής παραγωγής όσο και συνθέσεις της Tammy Scheffer από την προσωπική της δισκογραφία.

Επόμενα σχέδια, είτε ατομικά, είτε ως Triplicity;

Θελουμε να συνεχίσουμε να εξελισσόμαστε ως μουσικοί, ατομικά ο καθένας μας αλλά και ως γκρουπ. Είναι σημαντικό για 'μας να συνεχίσουμε να μαθαίνουμε, να ερχόμαστε σε επαφή με νέες ιδέες και να παίρνουμε δημιουργικά ρίσκα... Η μουσική είναι ένα σημαντικό κομμάτι της ζωής για εμάς και η ζωή είναι συνεχής κίνηση.

Ο Γιώργος έχει το δικό του jazz trio με τους Μιχάλη Ευδαίμων στο ηλεκτρικό μπάσο και Γιώργο Κωστελέτο στα τύμπανα, το οποίο θα ηχογραφήσει original υλικό μες το καλοκαίρι. Επίσης, συμμετέχει και στο κουαρτέτο του πιανίστα Άρη Παπαδόπουλου με τους Νίκο Σιδηροκαστρίτη στα τύμπανα και Μάκη Μπουκάλη στο κοντραμπάσο, το οποίο και αυτό θα ηχογραφήσει εντός του καλοκαιριού. Τέλος, ο Γιώργος θα συμμετάσχει στη διεθνή μέρα της Jazz στην Οδησσό ως featured guest κατόπιν της διάκρισής του το 2013 στο διεθνές φεστιβαλ Master-Jam festival ως best guitar performance.

Αυτό που μπορούμε να υποσχεθούμε είναι ότι θα υπάρξουν και άλλα ενδιαφέροντα προτζεκτ, συνεργασίες και νέα μουσική τους επόμενους μήνες, τοσο από τους Triplicity όσο και από τον καθέναν μας ξεχωριστά!

Tammy, is this your first time in Greece?

Yes! I'm really excited to visit, I've worked with several Greek musicians in the past few years, and heard so much about it.

Tell us how you met with Triplicity and what is going to happen in this collaboration.

George Stavroulakis from Triplicity contacted me on behalf of the band in November last year, after watching my band Morning Bound on Youtube, and also sent me some of Triplicity's music. Triplicity wanted to find a way to collaborate and record together. It just so happened that I had some travels to Europe scheduled for April, and the timing was perfect to combine a trip to Greece. So in short, it was a true internet age introduction...

You will also perform live at BABEL, on 14th of April. What are you going to sing there? Are we going to hear some of your songs also, or only Triplicity's compositions?

Triplicity is having me join on a couple of their originals and arrangements. We'll be playing some in-your-face, high energy electric Jazz as well as beautiful arrangements of standards/ pop songs.

I'm bringing in some of my music as well, some of it belongs to the modern jazz, improvisation based realm, and some will involve vocal looping, as I do with Morning Bound.

Tell us about your career and your collaborations in N.Y.

I've been in NYC for almost seven years now, working a lot as a bandleader and side person.

My most recent project, Morning Bound, features the incredible Greek bassist/ vocalist Panagiotis Andreou, and my long time musical partner, Israeli drummer Ronen Itzik. We've been exploring the lines between Rock, Jazz and Electronic music, and we use loops and effects in our songs. Our EP came out in May, which was an exciting milestone for us. And, we'll be touring in Greece as a trio this coming July!

Other than that, I've been leading a jazz sextet for almost seven years, and that's more of an outlet for me as an arranger, composer and improviser. The sextet's album, "Wake Up, Fall Asleep", came out a few years ago on Inner Circle Music, saxophonist Greg Osby's label. I also have a folk inspired project with unusual instrumentation, and from time to time I perform solo with my looper.

Aside from my own projects, I'm a member of a collective of bandleaders called the Brooklyn Jazz Underground. We run a concert series here in Brooklyn and an annual festival, play together as a collective ensemble and we released an album called 7x7 last year to great reviews.

You are also a composer. Where do you find the inspiration at the most?

Hard to say. Usually, I just find myself haunted by an idea that has to be written. It usually happens in my down time, in the subway or in the park. It can be a little piece of a melody, a thought, a feeling, a story- anything, really. The ideas that I end up turning into a composition are the ones that won't go away. Then I sit down at the piano, find the right chords, the right arrangement, and basically kick the idea out of my head and into the world.

Why did you choose Jazz instead of Pop or other kind of music?

My brother gave me my first instrumental jazz records when I was younger, I believe they were of Miles Davis and Sonny Rollins. I liked the idea of being able to tell a story through wordless music. Sometimes lyrics take away from the message, they grab too much attention and other aspects of the music are lost.

As I started playing jazz, I loved how free and communicative the musicians felt in the group. I got hired for a restaurant gig back in Israel for a couple of years, and was really encouraged to improvise and interact with the musicians. Jazz to me was always about communication and interactive play. Strangely enough, in the last couple of years I got interested more in Pop, Electronica and Rock, as well as vocal looping. Really, it's not so much about the genre, it's about doing as many interesting things and exploring as much as possible, and about being moved and emotionally connected to what you're playing.

Are you going to have a tour in Europe soon? Other plans?

Morning Bound, my trio with bassist/ vocalist Panagiotis Andreou and drummer Ronen Itzik, will be touring Greece and Israel this coming July-August. We're super excited to take the music we've been working on here in NYC back to our homelands!

Thank you very much! We are looking forward to see you in BABEL!

    ΟΛΕΣ ΟΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

    Οι Triplicity και η Tammy Scheffer στο Μουσικόγραμμα
    Οι Triplicity και η Tammy Scheffer στο Μουσικόγραμμα
    Οι Triplicity και η Tammy Scheffer στο Μουσικόγραμμα
    Οι Triplicity και η Tammy Scheffer στο Μουσικόγραμμα
    Οι Triplicity και η Tammy Scheffer στο Μουσικόγραμμα
    Οι Triplicity και η Tammy Scheffer στο Μουσικόγραμμα
    Οι Triplicity και η Tammy Scheffer στο Μουσικόγραμμα
    Οι Triplicity και η Tammy Scheffer στο Μουσικόγραμμα
    Μοιραστείτε το άρθρο:

    Σχολιάστε

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

    O Δαμιανός Πάντας, η Ερωφίλη και ο Βασίλης Γισδάκης στο ΜΟΥΣΙΚΟΓΡΑΜΜΑ

    Μία εφ' όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησαν ο συνθέτης Δαμιανός Πάντας και οι ερμηνευτές Ερωφίλη και...

    Συνέχεια

    Στάθης Άννινος: «Ξεκίνησα από το μηδέν και αυτοσχεδίασα πάνω στην ταινία του Χίτσκοκ »

    Γράφει η Αρετή Κοκκίνου Ο Στάθης Άννινος είναι ένας καλλιτέχνης που εδώ και χρόνια πια δεν σταματάει...

    Συνέχεια

    Παναγιώτης Κελάνδριας: «Όποιος απλά μένει ικανοποιημένος από την προσπάθειά του, τότε θα μείνει στάσιμος»

    Γράφει ο Κώστας Προβατάς Είμαστε εδώ με τον Παναγιώτη Κελάνδρια, σε ένα υπέροχο μικρό καφέ...

    Συνέχεια

    Νίνα Παπαθανασοπούλου: «Στόχος μου είναι να κάνω την επιστημονική έρευνα προσβάσιμη για το ευρύ κοινό»

    Γράφει η Ιλένια Χρίστου «Μάρθα Γκράχαμ και Ελληνικοί μύθοι» …Μια...

    Συνέχεια

    Καλλιόπη Bέττα: «Μόνο αν δούμε την πολιτική και το τραγούδι ως προσφορά, θα φτιάξουμε έναν καλύτερο κόσμο»

    Γράφει ο Κώστας Προβατάς Είχα έναν προβληματισμό, καθώς σκεφτόμουν πώς να ξεκινήσω αυτήν τη συνέντευξη με την...

    Συνέχεια

    Γιάννος Aιόλου: «Η Τέχνη ειναι συμμετοχική. Με ενδιαφέρει το κοινό που με ανακαλύπτει με δική του αυτενέργεια»

    Γράφει η Ιλένια Χρίστου Όποιος ανακαλύπτει τη μουσική του πολυβραβευμένου συνθέτη Γιάννου Αιόλου...

    Συνέχεια

    Nικήτας Boστάνης: «Προσπαθώ να συνεχίσω τη λαϊκή μας μουσική όσο καλύτερα γίνεται»

    Γράφει η Αρετή Κοκκίνου Ο Νικήτας Βοστάνης ανήκει στη κατηγορία των αθόρυβων μεν, πολυγραφότατων...

    Συνέχεια

    Απόλλων Κουσκουμβεκάκης: «Το τάνγκο ταιριάζει με την ιδιοσυγκρασία του Έλληνα»

    Γράφει η Αρετή Κοκκίνου Ο Απόλλων Κουσκουμβεκάκης, σολίστ κιθάρας, μαέστρος και ενορχηστρωτής...

    Συνέχεια

    Tατιάνα Ζωγράφου: «Ο εκπαιδευτικός σήμερα πρέπει να βρει τον τρόπο να επικοινωνεί την αλήθεια»

    Γράφει η Αρετή Κοκκίνου Η Τατιάνα Ζωγράφου, εκπαιδευτικός και μουσικός, μετράει πολλά δημιουργικά...

    Συνέχεια

    Bαγγέλης Στεφανόπουλος: «O αυτοσχεδιασμός είναι προέκταση της συνθετικής ικανότητας κάθε μουσικού»

    Γράφει η Ιλένια Χρίστου Μια μυσταγωγική συναυλία αναμένουμε να ζήσουμε το Σάββατο 19 Νοεμβρίου στην...

    Συνέχεια