Συνεντεύξεις

Ρωτάμε, απαντάνε!

Ηρώ Σαΐα: «Τώρα αισθάνομαι πως ξεκινούν όλα!»

Γράφει η Μίνα Μαύρου

Υπήρξε μέλος της «Σπείρα- Σπείρα», έχει λάβει μέρος σε ουκ ολίγες μουσικές παραστάσεις, κάποτε τη γνωρίσαμε ως «Γυναίκα-Τριαντάφυλλο», ενώ σήμερα πια, μετά από απουσία ενός περίπου χρόνου, επανακάμπτει, πιο δυνατή από ποτέ, στη μουσική σκηνή «Σφίγγα» για τρία συνεχόμενα Σάββατα (6, 13 και 20 Μαΐου) για “Χατίρι” της αγάπης, του έρωτα, της χαράς και της ζωής σε ένα πρόγραμμα που, όπως λέει χαρακτηριστικά η ίδια: «Θα ικανοποιήσει και τον πιο απαιτητικό ακροατή»… Και το όνομα αυτής; Ηρώ Σαΐα! Απολαύστε την…

Αγαπητή Ηρώ, μετά από ένα περίπου χρόνο επιστρέφεις δυναμικά, εμφανιζόμενη για 3 Σάββατα του Μαΐου στη «Σφίγγα»… για χατίρι της αγάπης, του έρωτα, της χαράς και της ζωής, όπως διαβάζουμε χαρακτηριστικά στο δελτίο Τύπου. Προϊδέασέ μας για το τι θα παρακολουθήσουμε…

Γενικά δε συνηθίζω να περιγράφω τα προγράμματα που ετοιμάζω, δίνω όσες πληροφορίες θεωρώ απαραίτητες στο δελτίο Τύπου, απλώς επειδή θέλω να υπάρχει και το στοιχείο της έκπληξης για εκείνους που θα έρθουν να με ακούσουν. Αυτό όμως που σίγουρα μπορώ να σας πω είναι πως φτιάχτηκε ένα πρόγραμμα που θα ικανοποιήσει και τον πιο απαιτητικό ακροατή!

Το οργανολόγιο της παράστασης είναι περιορισμένο! 1 πιάνο, 2 κιθάρες και μία φωνή! Οτιδήποτε άλλο θα ήταν περιττό;

Έχουμε και μια έκπληξη, μια έκτακτη συμμετοχή ενός σπουδαίου μουσικού που θα χρωματίσει κάποια κομμάτια με το παίξιμό του, αλλά με τις ερωτήσεις σας με κάνετε και αποκαλύπτω τις εκπλήξεις μας … για να σας απαντήσω όμως… Ναι! Ήθελα αυτή η μουσική παράσταση να έχει έναν μεσογειακό ήχο, ειδικά δε σε κάποια ξενόγλωσσα κομμάτια, γι' αυτό και εξ' αρχής επέλεξα 2 κιθάρες μαζί με τον ήχο του πιάνου, στο οποίο βρίσκεται ο εξαιρετικός φίλος και συνεργάτης, Νεοκλής Νεοφυτίδης ( τα λόγια στην περίπτωσή του είναι περιττά)…

Από 1η Νοέμβρη είσαι μαμά! Η «Γυναίκα Τριαντάφυλλο» ήπιε Αγιασμό και μεταμορφώθηκε σε Γυναίκα- Μάνα! Καλλιτεχνικά, πόσο νιώθεις ότι έχεις επηρεαστεί από όλη αυτή την ομορφιά που βιώνεις;

Δεν αισθάνομαι πως μ' επηρέασε καλλιτεχνικά η μητρότητα. Απλώς τώρα αισθάνομαι ακόμα πιο δυνατή.

Είσαι ένα άτομο που έχω την αίσθηση ότι πάντα σε ακολουθεί νεραϊδόσκονη… Σε φαντάζομαι μικρό κορίτσι να σιγομουρμουρίζεις κομμάτια του Ξαρχάκου… ο χρόνος κυλά και μεταμορφώνεσαι σε Μούσα του. Το παραμύθι συνεχίζεται ή πλέον αισθάνεσαι κάποιο βάρος- αυξημένη ευθύνη ως προς την ερμηνεία του έργου του, καθώς είσαι πια ο άνθρωπός του;

Δε φορτώνω το μυαλό μου με περιττές σκέψεις και με ευθύνες που δεν υπάρχουν. Στην περίπτωσή μου αισθάνομαι πως έχω να συναγωνιστώ και να αναμετρηθώ με τον εαυτό μου, να ευχαριστιέμαι από την Τέχνη μου και να ευχαριστιούνται και όσοι με ακούν. Τίποτα περισσότερο ή λιγότερο…

Οσον αφορά στο παραμύθι και βέβαια συνεχίζεται, γιατί έτσι μου αρέσει να βλέπω την ιστορία μου με αυτόν τον άνθρωπο. Είμαι τύπος που ανέκαθεν του άρεσαν τα παραμύθια. Μια επισήμανση μόνο: Δε θεωρώ πως είμαι η «Μούσα» του, διότι απλώς πιστεύω πως καλλιτέχνες αυτού του βεληνεκούς δε χρειάζονται κάποιον άνθρωπο για να εμπνευστούν. Το ταλέντο τους είναι τόσο μεγάλο, ώστε μια «Μούσα» τούς είναι μάλλον αχρείαστη στη δημιουργία ενός έργου τους. Κάποιοι άλλοι, ίσως...

Σε έχω παρακολουθήσει αρκετές φορές! Θα ξεχωρίσω 2 ! Αθηναϊδα και Καλλιμάρμαρο. Στην πρώτη περίπτωση θυμάμαι ένα εξωτικό πλάσμα, άλλοτε με ροδοπέταλα σκορπισμένα πάνω του και άλλοτε με ένα τριαντάφυλλο φωλιασμένο στο στήθος να μας συστήνει την αγάπη, ενώ στη δεύτερη μία πανέμορφη εκκολαπτόμενη μάνα να μάς συστήνει το θαύμα της ζωής, αλλά και να μας επανασυστήνει τραγούδια κοσμημένα με το ωραιότερο τοπίο ποιητικού λόγου… Πόσο έχει αλλάξει η Ηρώ του τότε σε σχέση με την Ηρώ του τώρα;

Για να σας απαντήσω σοβαρά σε αυτή την ερώτηση, θα πρέπει να πω αρκετά! Δε θα το κάνω, θα αναφέρω όμως κάτι αρκετά σημαντικό: Αυτό που έχει αλλάξει και αλλάζει σταθερά και ανοδικά, είναι η πίστη μου σ᾽ εμένα και στις δυνατότητές μου. Παλαιότερα, δεν μπορώ να πω πως αυτό ίσχυε. Τώρα αισθάνομαι πως ξεκινούν όλα!

Επανέρχομαι στις επανασυστάσεις… «Δεν έχει αρχή», «Για χατίρι σου», «Τι να θυμηθώ». Ο Σταύρος Ξαρχάκος, ενορχηστρωμένος εν έτει 2017 από τον εξαιρετικό Νεοκλή Νεοφυτίδη, πιο νέος και πιο επίκαιρος από ποτέ. Τι μερίδιο συμμετοχής νιώθεις ότι έχεις σε όλο αυτό;

Φωτό: George Stergiou
Φωτό: George Stergiou

Η επιλογή των συγκεκριμένων τραγουδιών ήταν δική μου, η ιδέα των συμμετοχών του Σταύρου Ξαρχάκου (στο «Δεν έχει αρχή») και του Γιάννη Παλαμίδα (στο «Τι να θυμηθώ») ήταν δικές μου, αλλά και κάποιες ιδέες, όπως για παράδειγμα τα φωνητικά στο «Για χατίρι σου».

Στα πλήκτρα και τις χορδές βγαίνει η εξομολόγηση του καλλιτέχνη! Τι γίνεται όμως με τη φωνή;

Και η φωνή όργανο είναι, το οποίο επηρεάζεται όμως από την ψυχή.

Είσαι και ηθοποιός! Είθισται να πιστεύουμε ότι ένας ηθοποιός –λόγω ερμηνείας πολλών ρόλων- χαρακτηρίζεται από διορατικότητα. Ένας ερμηνευτής; Θεωρείς την Ηρώ Σαΐα διορατική;

Η διορατικότητα είναι ένα χάρισμα σπάνιο έως και μεταφυσικό. Δεν πιστεύω πως το διαθέτω και, αν το διαθέτω, δεν το πιστεύω.

Πώς φαντάζεσαι τον εαυτό σου σε ένα ιδανικό μέλλον;

Υγιή. Στο σώμα και στην ψυχή. Κι αυτήν και τους ανθρώπους που αγαπά. Και πάντα διψασμένη για ζωή!

Την αποφώνηση την αφήνω σε εσένα με τις καλύτερες ευχές μας για τις παραστάσεις στη «Σφίγγα».

Αποφώνηση: Nα είμαστε καλά και να χαιρόμαστε τη ζωή. Μόνο αυτό έχει σημασία. Είναι πολύ μικρή, για να τη σπαταλάμε…

  • Μαζί με την Ηρώ Σαΐα και τον Νεοκλή Νεοφυτίδη στη σκηνή θα βρίσκονται οι Παντελής Ντζιάλας και Χριστόφορος Καραλής στις κιθάρες.

    ΟΛΕΣ ΟΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

    Ηρώ Σαΐα: «Τώρα αισθάνομαι πως ξεκινούν όλα!»
    Ηρώ Σαΐα: «Τώρα αισθάνομαι πως ξεκινούν όλα!»
    Ηρώ Σαΐα: «Τώρα αισθάνομαι πως ξεκινούν όλα!»
    Φωτό: George Stergiou
    Ηρώ Σαΐα: «Τώρα αισθάνομαι πως ξεκινούν όλα!»
    Μοιραστείτε το άρθρο:

    Σχολιάστε

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

    Γιάννης Σκαρής: «Για να μπορέσεις να υπηρετήσεις το μπουζούκι, πρέπει να του δώσεις την ψυχή σου»

    Γράφει η Αρετή Κοκκίνου «Οι καιροί είναι δύσκολοι φίλε κι αδερφέ μου. Μην τα παρατάς...

    Συνέχεια

    Aγγέλω Σφέτσου: «Δεν υπάρχει τραγούδι χωρίς στίχο και στίχος χωρίς μουσική»

    Γράφει η Λένα Λουλούδη Κάποτε ο Γιάννης Σπανός την χειροφίλησε, όταν την πέτυχε στο καμαρίνι να...

    Συνέχεια

    Στάθης Άννινος: «Ο δημιουργικός μου εαυτός αντιστέκεται»

    Γράφει η Αρετή Κοκκίνου Με τη δουλειά του πιανίστα και συνθέτη Στάθη Άνιννου είχαμε ασχοληθεί και...

    Συνέχεια

    Αλεξανδρος Τζεφεράκος: «Η Δημοτική Ραδιοφωνία του πρώτου λιμανιού της Ευρώπης αξίζει και μπορεί τα καλύτερα!»

    Γράφει η Μίνα Μαύρου Είναι γιατρός, γέννημα θρέμμα Πειραιώτης, με το ραδιόφωνο του αυτοκινήτου του, μονίμως συντονισμένο...

    Συνέχεια

    Θάνος Σταυρίδης: «Στην Ελλάδα ζούμε στην παντοκρατορία του τραγουδιού, εντούτοις ο κόσμος είναι πια δεκτικός στην ορχηστρική μουσική»

    Γράφει η Ιλένια Χρίστου Φωτογραφίες: Σοφία Καμπλιώνη «…Όποτε νιώθω...

    Συνέχεια

    Bασίλης Τριάντης: «Τα μουσικά μου βιώματα είναι ένα ψηφιδωτό από μουσικές»

    Γράφει η Ιλένια Χρίστου «Όλοι κρύβουμε μέσα μας τον δικό μας Πορτολάνο που μας συντροφεύει, τον οποίο...

    Συνέχεια

    Kωνσταντίνα Πάλλα: «Θέλω να ταυτίζεται ο ακροατής με το τραγούδι μου»

    Γράφει η Μίνα Μαύρου Είναι η δεύτερη φορά που την συναντώ... Όχι ενόψει κάποιας εμφάνισής της, αλλά λόγω της κυκλοφορίας...

    Συνέχεια

    Ρούλα Τσέρνου: «Για να αγγίξεις την παραδοσιακή μουσική, χρειάζεται βίωμα, σκληρή δουλειά και ανοιγμένα αυτιά»

    Γράφει η Ιλένια Χρίστου Αν και χρόνια στο χώρο κυρίως του πολυφωνικού τραγουδιού και της παραδοσιακής μουσικής, παρά...

    Συνέχεια

    Αναστασία Χριστοφιλάκη: «Πορεύομαι πάντα με γνώμονα την καρδιά μου, όποιο κι αν είναι το τίμημα»

    Γράφει η Μίνα Μαύρου "Μακπουλέ", "Το ραντεβουδάκι", "...

    Συνέχεια

    Απόστολος Kαλτσάς: «Πρέπει να χτιστεί ξανά ο σεβασμός του πολίτη προς τους δημιουργούς, κι αυτό είναι θέμα παιδείας»

    Γράφει η Ιλένια Χρίστου Ο Απόστολος Καλτσάς είναι ένας από τους πιο αναγνωρισμένους μπασίστες...

    Συνέχεια