Συνεντεύξεις

Ρωτάμε, απαντάνε!

Αποστόλης Αρμάγος: «Ο σύγχρονος δημιουργός δεν είναι αφοσιωμένος μόνο στη δημιουργία»

Γράφει η Αρετή Κοκκίνου
Η ακρόαση κάθε φορά μίας ακόμα αξιόλογης δουλειάς ενός νέου δημιουργού μού δημιουργεί ανάμεικτα συναισθήματα. Απ' τη μια χαίρομαι για τα αξιόλογα πράγματα που γεννιούνται σαν ζιζάνια στον αγρό της καλλιεργημένης βλακείας ή των ανούσιων πονημάτων που κάνουν δυσανάλογο θόρυβο. Απ' την άλλη λυπάμαι που οι δουλειές αυτές δεν απολαμβάνουν τη μαζικότερη ακρόαση που θα τους άξιζε.

Με αυτές τις ίσως φορτισμένες σκέψεις προλογίζω την παράθεση της συνέντευξης που μου παραχώρησε μία ακόμα ελπιδοφόρα περίπτωση νέου (αν και ήδη με 4 δισκογραφικές δουλειές στο ενεργητικό του) δημιουργού, του Αποστόλη Αρμάγου. Οι δουλειές του στο σύνολό τους μου κίνησαν πραγματικά το ενδιαφέρον, σίγουρα δεν είναι πάλι «μία από τα ίδια» και η σύγχρονη προσέγγισή του μου έκανε εντύπωση. Αφορμή της κουβέντας μας, η ακρόαση της πρόσφατης δουλειάς με τίτλο «Άλλη Όχθη», σε ποίηση Τάκη Μιχόπουλου και ερμηνεία Άννας Λινάρδου.

Αποστόλη, η νέα σου δουλειά με τίτλο «Άλλη Όχθη» έχει να κάνει με μελοποιημένη ποίηση. Μίλησέ μας για τους συντελεστές και τη γνωριμία σου με τον ποιητή Τάκη Μιχόπουλο.

Το καλοκαίρι του 2016 ήμουν στο Ξυλόκαστρο για μερικές μέρες και έπεσε στα χέρια μου μια ποιητική συλλογή! Ο τίτλος ήταν «Επιγραμματικοί στίχοι» και ο ποιητής ήταν ο Τάκης Μιχόπουλος. Έμαθα ότι ήταν ντόπιος, μου άρεσε πολύ αυτό που διάβασα και στις τελευταίες σελίδες του βιβλίου υπήρχε ένα τηλέφωνο. Κάλεσα τον αριθμό και το σήκωσε ο ίδιος. Κανόνισα να τον συναντήσω σπίτι του και εκεί του ζήτησα την άδεια να μελοποιήσω τους στίχους του. Μου την έδωσε αμέσως. Μάλιστα με ρώτησε: «Γίνονται αυτά μουσική;».

Έτσι, λοιπόν, ξεκίνησα να φτιάχνω την τέταρτη δισκογραφική μου δουλειά, πάνω στην ποίηση του Τάκη Μιχόπουλου! Τα τραγούδια ερμηνεύει η Άννα Λινάρδου. Τα εικαστικά της έκδοσης επιμελήθηκε ο ζωγράφος Νικόλας Χριστοφοράκης και την παραγωγή όλη την έκανα μαζί με την Ξένια Ροδοθεάτου. Συντελεστές πολλοί δεν υπάρχουν αυτή τη φορά καθώς ό,τι ακούγεται στο δίσκο παίχτηκε, προγραμματίστηκε, ενορχηστρώθηκε από 'μένα, και επίσης εγώ έκανα τη μίξη, στο laptop μου. Η ηχογράφηση της φωνής έγινε στο στούντιο του Ομίλου Ελληνικών Τεχνών από τον Κώστα Φωτόπουλο και το master έκανε ο Γιώτης Παρασκευαΐδης στο AUXStudio.

Ο ήχος της νέας σου δουλειάς σύγχρονος και με μεγάλο ενδιαφέρον… Θα μελοποιούσες ποιήματα κλασσικών ποιητών με αυτή την οπτική;

Δεν είχα ασχοληθεί μέχρι τώρα σοβαρά με τη μελοποίηση ποιημάτων. Δεν το έχω σκεφτεί να σου πω την αλήθεια αλλά δεν το αποκλείω! Ο ήχος, όπως λες, είναι σύγχρονος και αυτό με ενδιαφέρει πολύ. Δηλαδή αυτά που θα κάνω από 'δω και πέρα είτε είναι ποίηση ή τραγούδια, ίσως θα ήθελα να έχουν τέτοια κατεύθυνση.

Ποιες πιστεύεις ότι είναι οι προκλήσεις για ένα σύγχρονο μουσικό δημιουργό σήμερα που το έδαφος για νέες μουσικές δεν είναι και τόσο παρθένο, όπως παλαιότερα;

Ο σύγχρονος δημιουργός σήμερα μάλλον είναι αναγκασμένος να κάνει πράγματα που παλαιότερα ίσως έκαναν άλλοι γι' αυτόν. Δηλαδή, δυστυχώς, δεν είναι αφοσιωμένος μόνο στη δημιουργία. Χρηματοδοτεί τις δουλειές του και πολλές φορές προσπαθεί να τις επικοινωνήσει ο ίδιος. Άρα, ένας συνθέτης μπορεί να είναι και ενορχηστρωτής, παραγωγός, μάνατζερ και ό, τι άλλο θες, σε μια εποχή που δεν ξέρω αν υπάρχει πια ενδιαφέρον για νέες μουσικές και γενικότερα για τέχνη.

Ποιο είναι το νήμα που σε συνδέει με παλαιότερους μουσικούς δημιουργούς και σε τι ήθελες εξ' αρχής να διαφοροποιηθείς από αυτούς;

Ωραία ερώτηση αλλά δεν ξέρω τι να απαντήσω. Θα σου πω απλά πως με ενδιαφέρει τώρα πια πολύ η ενορχήστρωση ενός κομματιού.

Ποια η γνώμη σου για τα μουσικά «hit»;

Μια χαρά μου φαίνονται. Όλα εξυπηρετούν κάποιο σκοπό.

Σε αυτή τη δουλειά συνεργάζεσαι με την Άννα Λινάρδου, σε προηγούμενες με την Ξένια Ροδοθεάτου και το Νίκο Βενετάκη. Είναι συνειδητή η επιλογή νέων προσώπων;

Φυσικά! Όπως συνειδητά επέλεξα τον Νίκο Βενετάκη για ερμηνευτή της “Άγνωστης Πορείας”(του τρίτου μου δίσκου που κυκλοφόρησε πέρυσι) έτσι και η Άννα Λινάρδου ήταν η πρώτη μου επιλογή για το νέο μου δίσκο. Της έστειλα τα κομμάτια και δέχτηκε αμέσως.

Θα δούμε την «Άλλη Όχθη» να παρουσιάζεται ζωντανά;

Έχω σκοπό να παρουσιάσω το δίσκο ζωντανά το Φθινόπωρο. Θα είναι λίγο δύσκολο εκτελεστικά, γιατί οι ήχοι είναι κυρίως ηλεκτρονικοί και θα χρειαστούν πολλά προηχογραφημένα πράγματα. Η άλλη δυσκολία είναι ότι η διάρκεια αυτού του project είναι μόλις 15 λεπτά. Η παρουσίαση αυτή από μόνη της θα έχει μια πρωτοτυπία. Η υλοποίησή της θα με απασχολήσει στο τέλος του Καλοκαιριού.

Ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σου;

Αυτή τη στιγμή έχω βάλει ήδη μπρος την επόμενή μου δουλειά που είναι μια όπερα που έγραψα, πριν λίγα από χρόνια. Έχω αρχίσει ηχογραφήσεις και θέλω να ασχοληθώ με αυτές όλο το καλοκαίρι.

Ευχαριστώ πολύ, Αποστόλη! Θα παρακολουθούμε με ενδιαφέρον τα επόμενά σου βήματα.

Ευχαριστώ κι εγώ!

    ΟΛΕΣ ΟΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

    Αποστόλης Αρμάγος: «Ο σύγχρονος δημιουργός δεν είναι αφοσιωμένος μόνο στη δημιουργία»
    Αποστόλης Αρμάγος: «Ο σύγχρονος δημιουργός δεν είναι αφοσιωμένος μόνο στη δημιουργία»
    Αποστόλης Αρμάγος: «Ο σύγχρονος δημιουργός δεν είναι αφοσιωμένος μόνο στη δημιουργία»
    Αποστόλης Αρμάγος: «Ο σύγχρονος δημιουργός δεν είναι αφοσιωμένος μόνο στη δημιουργία»
    Μοιραστείτε το άρθρο:

    Σχολιάστε

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

    Aγγέλω Σφέτσου: «Δεν υπάρχει τραγούδι χωρίς στίχο και στίχος χωρίς μουσική»

    Γράφει η Λένα Λουλούδη Κάποτε ο Γιάννης Σπανός την χειροφίλησε, όταν την πέτυχε στο καμαρίνι να...

    Συνέχεια

    Στάθης Άννινος: «Ο δημιουργικός μου εαυτός αντιστέκεται»

    Γράφει η Αρετή Κοκκίνου Με τη δουλειά του πιανίστα και συνθέτη Στάθη Άνιννου είχαμε ασχοληθεί και...

    Συνέχεια

    Αλεξανδρος Τζεφεράκος: «Η Δημοτική Ραδιοφωνία του πρώτου λιμανιού της Ευρώπης αξίζει και μπορεί τα καλύτερα!»

    Γράφει η Μίνα Μαύρου Είναι γιατρός, γέννημα θρέμμα Πειραιώτης, με το ραδιόφωνο του αυτοκινήτου του, μονίμως συντονισμένο...

    Συνέχεια

    Θάνος Σταυρίδης: «Στην Ελλάδα ζούμε στην παντοκρατορία του τραγουδιού, εντούτοις ο κόσμος είναι πια δεκτικός στην ορχηστρική μουσική»

    Γράφει η Ιλένια Χρίστου Φωτογραφίες: Σοφία Καμπλιώνη «…Όποτε νιώθω...

    Συνέχεια

    Bασίλης Τριάντης: «Τα μουσικά μου βιώματα είναι ένα ψηφιδωτό από μουσικές»

    Γράφει η Ιλένια Χρίστου «Όλοι κρύβουμε μέσα μας τον δικό μας Πορτολάνο που μας συντροφεύει, τον οποίο...

    Συνέχεια

    Kωνσταντίνα Πάλλα: «Θέλω να ταυτίζεται ο ακροατής με το τραγούδι μου»

    Γράφει η Μίνα Μαύρου Είναι η δεύτερη φορά που την συναντώ... Όχι ενόψει κάποιας εμφάνισής της, αλλά λόγω της κυκλοφορίας...

    Συνέχεια

    Ρούλα Τσέρνου: «Για να αγγίξεις την παραδοσιακή μουσική, χρειάζεται βίωμα, σκληρή δουλειά και ανοιγμένα αυτιά»

    Γράφει η Ιλένια Χρίστου Αν και χρόνια στο χώρο κυρίως του πολυφωνικού τραγουδιού και της παραδοσιακής μουσικής, παρά...

    Συνέχεια

    Αναστασία Χριστοφιλάκη: «Πορεύομαι πάντα με γνώμονα την καρδιά μου, όποιο κι αν είναι το τίμημα»

    Γράφει η Μίνα Μαύρου "Μακπουλέ", "Το ραντεβουδάκι", "...

    Συνέχεια

    Απόστολος Kαλτσάς: «Πρέπει να χτιστεί ξανά ο σεβασμός του πολίτη προς τους δημιουργούς, κι αυτό είναι θέμα παιδείας»

    Γράφει η Ιλένια Χρίστου Ο Απόστολος Καλτσάς είναι ένας από τους πιο αναγνωρισμένους μπασίστες...

    Συνέχεια

    Xάρης Μακρής: «Θέλω τα τραγούδια του ΑΛΜΠΟΥΜ να μπουν στα σπίτια του κόσμου»

    Γράφει η Μίνα Μαύρου «Άλμπουμ» έχει τίτλο η πρώτη του δισκογραφική δουλειά, η οποία...

    Συνέχεια