Συνεντεύξεις

Ρωτάμε, απαντάνε!

Αποστόλης Αρμάγος: «Ο σύγχρονος δημιουργός δεν είναι αφοσιωμένος μόνο στη δημιουργία»

Γράφει η Αρετή Κοκκίνου
Η ακρόαση κάθε φορά μίας ακόμα αξιόλογης δουλειάς ενός νέου δημιουργού μού δημιουργεί ανάμεικτα συναισθήματα. Απ' τη μια χαίρομαι για τα αξιόλογα πράγματα που γεννιούνται σαν ζιζάνια στον αγρό της καλλιεργημένης βλακείας ή των ανούσιων πονημάτων που κάνουν δυσανάλογο θόρυβο. Απ' την άλλη λυπάμαι που οι δουλειές αυτές δεν απολαμβάνουν τη μαζικότερη ακρόαση που θα τους άξιζε.

Με αυτές τις ίσως φορτισμένες σκέψεις προλογίζω την παράθεση της συνέντευξης που μου παραχώρησε μία ακόμα ελπιδοφόρα περίπτωση νέου (αν και ήδη με 4 δισκογραφικές δουλειές στο ενεργητικό του) δημιουργού, του Αποστόλη Αρμάγου. Οι δουλειές του στο σύνολό τους μου κίνησαν πραγματικά το ενδιαφέρον, σίγουρα δεν είναι πάλι «μία από τα ίδια» και η σύγχρονη προσέγγισή του μου έκανε εντύπωση. Αφορμή της κουβέντας μας, η ακρόαση της πρόσφατης δουλειάς με τίτλο «Άλλη Όχθη», σε ποίηση Τάκη Μιχόπουλου και ερμηνεία Άννας Λινάρδου.

Αποστόλη, η νέα σου δουλειά με τίτλο «Άλλη Όχθη» έχει να κάνει με μελοποιημένη ποίηση. Μίλησέ μας για τους συντελεστές και τη γνωριμία σου με τον ποιητή Τάκη Μιχόπουλο.

Το καλοκαίρι του 2016 ήμουν στο Ξυλόκαστρο για μερικές μέρες και έπεσε στα χέρια μου μια ποιητική συλλογή! Ο τίτλος ήταν «Επιγραμματικοί στίχοι» και ο ποιητής ήταν ο Τάκης Μιχόπουλος. Έμαθα ότι ήταν ντόπιος, μου άρεσε πολύ αυτό που διάβασα και στις τελευταίες σελίδες του βιβλίου υπήρχε ένα τηλέφωνο. Κάλεσα τον αριθμό και το σήκωσε ο ίδιος. Κανόνισα να τον συναντήσω σπίτι του και εκεί του ζήτησα την άδεια να μελοποιήσω τους στίχους του. Μου την έδωσε αμέσως. Μάλιστα με ρώτησε: «Γίνονται αυτά μουσική;».

Έτσι, λοιπόν, ξεκίνησα να φτιάχνω την τέταρτη δισκογραφική μου δουλειά, πάνω στην ποίηση του Τάκη Μιχόπουλου! Τα τραγούδια ερμηνεύει η Άννα Λινάρδου. Τα εικαστικά της έκδοσης επιμελήθηκε ο ζωγράφος Νικόλας Χριστοφοράκης και την παραγωγή όλη την έκανα μαζί με την Ξένια Ροδοθεάτου. Συντελεστές πολλοί δεν υπάρχουν αυτή τη φορά καθώς ό,τι ακούγεται στο δίσκο παίχτηκε, προγραμματίστηκε, ενορχηστρώθηκε από 'μένα, και επίσης εγώ έκανα τη μίξη, στο laptop μου. Η ηχογράφηση της φωνής έγινε στο στούντιο του Ομίλου Ελληνικών Τεχνών από τον Κώστα Φωτόπουλο και το master έκανε ο Γιώτης Παρασκευαΐδης στο AUXStudio.

Ο ήχος της νέας σου δουλειάς σύγχρονος και με μεγάλο ενδιαφέρον… Θα μελοποιούσες ποιήματα κλασσικών ποιητών με αυτή την οπτική;

Δεν είχα ασχοληθεί μέχρι τώρα σοβαρά με τη μελοποίηση ποιημάτων. Δεν το έχω σκεφτεί να σου πω την αλήθεια αλλά δεν το αποκλείω! Ο ήχος, όπως λες, είναι σύγχρονος και αυτό με ενδιαφέρει πολύ. Δηλαδή αυτά που θα κάνω από 'δω και πέρα είτε είναι ποίηση ή τραγούδια, ίσως θα ήθελα να έχουν τέτοια κατεύθυνση.

Ποιες πιστεύεις ότι είναι οι προκλήσεις για ένα σύγχρονο μουσικό δημιουργό σήμερα που το έδαφος για νέες μουσικές δεν είναι και τόσο παρθένο, όπως παλαιότερα;

Ο σύγχρονος δημιουργός σήμερα μάλλον είναι αναγκασμένος να κάνει πράγματα που παλαιότερα ίσως έκαναν άλλοι γι' αυτόν. Δηλαδή, δυστυχώς, δεν είναι αφοσιωμένος μόνο στη δημιουργία. Χρηματοδοτεί τις δουλειές του και πολλές φορές προσπαθεί να τις επικοινωνήσει ο ίδιος. Άρα, ένας συνθέτης μπορεί να είναι και ενορχηστρωτής, παραγωγός, μάνατζερ και ό, τι άλλο θες, σε μια εποχή που δεν ξέρω αν υπάρχει πια ενδιαφέρον για νέες μουσικές και γενικότερα για τέχνη.

Ποιο είναι το νήμα που σε συνδέει με παλαιότερους μουσικούς δημιουργούς και σε τι ήθελες εξ' αρχής να διαφοροποιηθείς από αυτούς;

Ωραία ερώτηση αλλά δεν ξέρω τι να απαντήσω. Θα σου πω απλά πως με ενδιαφέρει τώρα πια πολύ η ενορχήστρωση ενός κομματιού.

Ποια η γνώμη σου για τα μουσικά «hit»;

Μια χαρά μου φαίνονται. Όλα εξυπηρετούν κάποιο σκοπό.

Σε αυτή τη δουλειά συνεργάζεσαι με την Άννα Λινάρδου, σε προηγούμενες με την Ξένια Ροδοθεάτου και το Νίκο Βενετάκη. Είναι συνειδητή η επιλογή νέων προσώπων;

Φυσικά! Όπως συνειδητά επέλεξα τον Νίκο Βενετάκη για ερμηνευτή της “Άγνωστης Πορείας”(του τρίτου μου δίσκου που κυκλοφόρησε πέρυσι) έτσι και η Άννα Λινάρδου ήταν η πρώτη μου επιλογή για το νέο μου δίσκο. Της έστειλα τα κομμάτια και δέχτηκε αμέσως.

Θα δούμε την «Άλλη Όχθη» να παρουσιάζεται ζωντανά;

Έχω σκοπό να παρουσιάσω το δίσκο ζωντανά το Φθινόπωρο. Θα είναι λίγο δύσκολο εκτελεστικά, γιατί οι ήχοι είναι κυρίως ηλεκτρονικοί και θα χρειαστούν πολλά προηχογραφημένα πράγματα. Η άλλη δυσκολία είναι ότι η διάρκεια αυτού του project είναι μόλις 15 λεπτά. Η παρουσίαση αυτή από μόνη της θα έχει μια πρωτοτυπία. Η υλοποίησή της θα με απασχολήσει στο τέλος του Καλοκαιριού.

Ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σου;

Αυτή τη στιγμή έχω βάλει ήδη μπρος την επόμενή μου δουλειά που είναι μια όπερα που έγραψα, πριν λίγα από χρόνια. Έχω αρχίσει ηχογραφήσεις και θέλω να ασχοληθώ με αυτές όλο το καλοκαίρι.

Ευχαριστώ πολύ, Αποστόλη! Θα παρακολουθούμε με ενδιαφέρον τα επόμενά σου βήματα.

Ευχαριστώ κι εγώ!

    ΟΛΕΣ ΟΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

    Αποστόλης Αρμάγος: «Ο σύγχρονος δημιουργός δεν είναι αφοσιωμένος μόνο στη δημιουργία»
    Αποστόλης Αρμάγος: «Ο σύγχρονος δημιουργός δεν είναι αφοσιωμένος μόνο στη δημιουργία»
    Αποστόλης Αρμάγος: «Ο σύγχρονος δημιουργός δεν είναι αφοσιωμένος μόνο στη δημιουργία»
    Αποστόλης Αρμάγος: «Ο σύγχρονος δημιουργός δεν είναι αφοσιωμένος μόνο στη δημιουργία»
    Μοιραστείτε το άρθρο:

    Σχολιάστε

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

    Στάθης Άννινος: «Ξεκίνησα από το μηδέν και αυτοσχεδίασα πάνω στην ταινία του Χίτσκοκ »

    Γράφει η Αρετή Κοκκίνου Ο Στάθης Άννινος είναι ένας καλλιτέχνης που εδώ και χρόνια πια δεν σταματάει...

    Συνέχεια

    Παναγιώτης Κελάνδριας: «Όποιος απλά μένει ικανοποιημένος από την προσπάθειά του, τότε θα μείνει στάσιμος»

    Γράφει ο Κώστας Προβατάς Είμαστε εδώ με τον Παναγιώτη Κελάνδρια, σε ένα υπέροχο μικρό καφέ...

    Συνέχεια

    Νίνα Παπαθανασοπούλου: «Στόχος μου είναι να κάνω την επιστημονική έρευνα προσβάσιμη για το ευρύ κοινό»

    Γράφει η Ιλένια Χρίστου «Μάρθα Γκράχαμ και Ελληνικοί μύθοι» …Μια...

    Συνέχεια

    Καλλιόπη Bέττα: «Μόνο αν δούμε την πολιτική και το τραγούδι ως προσφορά, θα φτιάξουμε έναν καλύτερο κόσμο»

    Γράφει ο Κώστας Προβατάς Είχα έναν προβληματισμό, καθώς σκεφτόμουν πώς να ξεκινήσω αυτήν τη συνέντευξη με την...

    Συνέχεια

    Γιάννος Aιόλου: «Η Τέχνη ειναι συμμετοχική. Με ενδιαφέρει το κοινό που με ανακαλύπτει με δική του αυτενέργεια»

    Γράφει η Ιλένια Χρίστου Όποιος ανακαλύπτει τη μουσική του πολυβραβευμένου συνθέτη Γιάννου Αιόλου...

    Συνέχεια

    Nικήτας Boστάνης: «Προσπαθώ να συνεχίσω τη λαϊκή μας μουσική όσο καλύτερα γίνεται»

    Γράφει η Αρετή Κοκκίνου Ο Νικήτας Βοστάνης ανήκει στη κατηγορία των αθόρυβων μεν, πολυγραφότατων...

    Συνέχεια

    Απόλλων Κουσκουμβεκάκης: «Το τάνγκο ταιριάζει με την ιδιοσυγκρασία του Έλληνα»

    Γράφει η Αρετή Κοκκίνου Ο Απόλλων Κουσκουμβεκάκης, σολίστ κιθάρας, μαέστρος και ενορχηστρωτής...

    Συνέχεια

    Tατιάνα Ζωγράφου: «Ο εκπαιδευτικός σήμερα πρέπει να βρει τον τρόπο να επικοινωνεί την αλήθεια»

    Γράφει η Αρετή Κοκκίνου Η Τατιάνα Ζωγράφου, εκπαιδευτικός και μουσικός, μετράει πολλά δημιουργικά...

    Συνέχεια

    Bαγγέλης Στεφανόπουλος: «O αυτοσχεδιασμός είναι προέκταση της συνθετικής ικανότητας κάθε μουσικού»

    Γράφει η Ιλένια Χρίστου Μια μυσταγωγική συναυλία αναμένουμε να ζήσουμε το Σάββατο 19 Νοεμβρίου στην...

    Συνέχεια

    Dr. Θανάσης Δρίτσας – Συνταγογραφώντας με νότες

    Γράφει ο Κώστας Προβατάς «Η ιατρική δεν είναι μόνον συνταγογράφηση φαρμάκων...

    Συνέχεια