Ρεπορτάζ

Τι μάθαμε για εσάς!

Κέρδισε τις εντυπώσεις ο Ερωτόκριτος στο «Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος»

Γράφει η Λένα Λουλούδη

Φωτογραφίες: Βασίλης Μακρής

Περιμέναμε με αγωνία την πρεμιέρα του Ερωτόκριτου, καθώς τόσο η πραγματικά μεγάλη διαφήμιση, όσο και η αναμονή μιας νέας σύνθεσης πάνω σε ένα τόσο εμβληματικό έργο, όσο ο Ερωτόκριτος του Βιτσέντζου Κορνάρου, μας είχε εξάψει την περιέργεια.

Στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, που ήταν γεμάτη με φίλους, καλλιτέχνες και ένα πολύ ένθερμο κοινό, όπως αποδείχτηκε στην πορεία της βραδιάς, η ορχήστρα (που ήταν τοποθετημένη στη μέση της σκηνής και πιο χαμηλά από την κύρια σκηνή, με τη δράση να διαδραματίζεται πίσω και μπροστά της) κούρδιζε κατά την είσοδο του κοινού. Το σκηνικό λιτό, με κάγκελα και σιδεριές που πηγαινοέρχονταν καθόλη τη διάρκεια της παράστασης, ανάλογα με τις ανάγκες.

Ένας χορός 8 τραγουδιστών με πολύ καλές φωνές έκανε την έναρξη, για να εμφανιστεί ο Θοδωρής Βουτσικάκης, ο Ερωτόκριτος, που μας συνεπήρε κατευθείαν με το πρώτο τραγούδι. Ένα εξαιρετικό blues, προσαρμοσμένο άψογα στον 15σύλλαβο στίχο του Κορνάρου.

Όλη η δράση διαδραματίστηκε με τραγούδια, απόδειξη ότι ο Δημήτρης Μαραμής έκανε επεμβάσεις και στο κείμενο, που ήταν όμως άριστα ταιριασμένες με τον πρωτότυπο στίχο.

Όλη η επιλογή των συντελεστών ήταν ιδιαίτερα προσεγμένη. Είδαμε και ακούσαμε εξαιρετικές ερμηνείες και η παράσταση είχε αρκετά δυνατές στιγμές!

Η Ιωάννα Φόρτη στο ρόλο της Νένας απέδειξε περίτρανα τις φωνητικές της ικανότητες, ερμηνεύοντας δύσκολα και απαιτητικά κομμάτια, εισπράττοντας δικαίως το πρώτο μεγάλο χειροκρότημα της βραδιάς.

Εξαιρετικός και ο Gautier στο ρόλο του Πολύδωρα, αδερφικού φίλου του Ερωτόκριτου.

Πολύ καλή και η Μαρίνα Σάττι, που όμως μάλλον με το άγχος της πρεμιέρας, δεν ήταν όσο θα θέλαμε μέσα στο ρόλο της ερωτευμένης Αρετούσας στο πρώτο μέρος της παράστασης, ενώ ήταν εξαιρετική στο δεύτερο μέρος ως ''φυλακισμένη'', χαρίζοντάς μας ένα πολύ αισθαντικό ντουέτο με τον Ερωτόκριτο, στη σκηνή της «Αποκάλυψης».

Θα πρέπει να κάνουμε ιδιαίτερη αναφορά στο Θοδωρή Βουτσικάκη που, με αυτό τον ρόλο του Ερωτόκριτου, μάς απέδειξε άλλη μια φορά ότι πρόκειται για ένα φυσικό ταλέντο, έναν ερμηνευτή με μεγάλες φωνητικές ικανότητες, πάθος, ενέργεια, ομορφιά και είναι ικανός για πολύ απαιτητικούς ρόλους. Μας μάγεψε πραγματικά και μας συγκίνησε! Είμαστε σίγουροι πως θα ακούσουμε πολλά από αυτόν στο μέλλον.

Ο Κωνσταντίνος Ρήγος μάς χάρισε μια σύγχρονη, τολμηρή και ευρηματική σκηνοθεσία, όπως αναμενόταν. Η Αρετούσα και ο Ερωτόκριτος είχαν τη σύγχρονη ενδυμασία της επαναστατημένης νεολαίας. Η χρήση της interactive κάμερας και η προβολή στην τεράστια οθόνη λεπτομερειών και εκφράσεων των καλλιτεχνών έκανε τις σκηνές υποβλητικές και συνδύαζε την ψηφιακή πραγματικότητα με τα δρώμενα επί σκηνής με έναν τρόπο που προσέδιδε ιδιαίτερη ενέργεια στο έργο.

Η ορχήστρα υπό τη διεύθυνση του Δημήτρη Μαραμή εξαιρετική και σε απόλυτο συγχρονισμό αναδείκνυε τις πρωτοποριακές συνθέσεις του. Συνθέσεις που, ως επί το πλείστον, κινούνταν στην πεντατονία της blues, που όμως συνδυαζόταν άψογα με τον ιαμβικό 15σύλλαβο και με τις παραδοσιακές μελωδίες της Κρήτης. Στοιχεία ροκ και jazz διέκρινες επίσης σε κάποια κομμάτια.

Νομίζουμε ότι ο Δημήτρης Μαραμής κέρδισε το στοίχημα και το «Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος» τις εντυπώσεις, τολμώντας ανάλογες παραγωγές!!!

Το κοινό χειροκρότησε όρθιο στο τέλος του έργου και πραγματικά η παράσταση το άξιζε! Το ίδιο και όλοι οι συντελεστές του και ο Γιώργος Κουμεντάκης, τον οποίο ευχαρίστησε ιδιαίτερα ο Δημήτρης Μαραμής από τη σκηνή, γιατί πίστεψε από την αρχή και υποστήριξε αυτό το έργο. Και, βεβαίως, δικαιώθηκε!

Στα dessous της βραδιάς θα πρέπει να σημειώσουμε το θέμα του ήχου. Ο ήχος που έφτανε στο κοινό ήταν χαμηλός σε ένταση και σε πολλά σημεία όχι καθαρός, με αποτέλεσμα να μην καταλαβαίνουμε τα λόγια σε αρκετά τραγούδια. Ευτυχώς, οι υπέρτιτλοι βοηθούσαν στην κατανόηση των στίχων.

Οι 10 παραστάσεις που ανακοινώθηκαν αρχικά είναι ήδη sold out. Ελπίζουμε να μπορέσει να πάρει παράταση και, αν ναι, μην το χάσετε!

    ΟΛΕΣ ΟΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

    Κέρδισε τις εντυπώσεις ο Ερωτόκριτος στο «Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος»
    Κέρδισε τις εντυπώσεις ο Ερωτόκριτος στο «Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος»
    Κέρδισε τις εντυπώσεις ο Ερωτόκριτος στο «Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος»
    Κέρδισε τις εντυπώσεις ο Ερωτόκριτος στο «Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος»
    Μοιραστείτε το άρθρο:

    Σχολιάστε

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

    «Ένας αιώνας Μίμης Πλέσσας» στο Φεστιβάλ Αθηνών - Επιδαύρου

    Τον σπουδαίο μουσικοσυνθέτη Μίμη Πλέσσα που φέτος συμπληρώνει 100 χρόνια ζωής, θα τιμήσουν, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ...

    Συνέχεια

    Πέθανε η ηθοποιός Καλή Καλό

    Θλίψη στον κόσμο των καλλιτεχνών σκόρπισε η είδηση ότι έφυγε από τη ζωή η γνωστή ηθοποιός Καλή Καλό, σε ηλικία 97 ετών...

    Συνέχεια

    Πέθανε ο συνθέτης Δήμος Μούτσης σε ηλικία 85 ετών

    Πολυγραφότατος, με τεράστιες επιτυχίες ο Δήμος Μουτσης, παιδί μιας παραδοσιακής Ελληνικής οικογένειας κάπου στον Πειραιά, που...

    Συνέχεια

    Το Ρεμπέτικο του Σταύρου Ξαρχάκου… 40 χρόνια μπροστά!

    Γράφει η Μίνα Μαύρου Φωτογραφίες: Ευαγγελία Θωμάκου «Σταύρος...

    Συνέχεια

    Eυτυχισμένο το 2024

    Καλή χρονιά, αγαπημένοι μας συνοδοιπόροι!

    Συνέχεια

    Πέθανε ο Βασίλης Καρράς

    Σε ηλικία 70 ετών έφυγε από τη ζωή ο μεγάλος λαϊκός τραγουδιστής Βασίλης Καρράς.

    Συνέχεια

    Καλό ταξίδι, Μιχάλη Κουνάνη (Μπαμπέλη)!

    Με μεγάλη θλίψη η Μύκονος και το σύνολο των Κυκλάδων αποχαιρετούν έναν σπουδαίο σαμπουνιέρη αλλά και οργανοποιό, ένα γνήσιο...

    Συνέχεια

    Δημήτρης Πυρομάλλης: Ο συλλέκτης που μας μυεί στην τέχνη της Κάλλας

    Γράφει ο Γιάννης Φαλκώνης Φωτογραφίες: Γιάννης Φαλκώνης Δημήτρης...

    Συνέχεια

    Μια Ηπειρώτικη διάσταση του Αισχυλικού «ΠΡΟΜΗΘΕΑ ΔΕΣΜΩΤΗ»

    Γράφει ο Γιάννης Δ. Καρνεσιώτης Φωτογραφίες: Γιάννης Δ. Καρνεσιώτης Αν το...

    Συνέχεια

    Ένα μεγάλο αντίο στο δάσκαλο Χρόνη Αηδονίδη

    Tην τελευταία του πνοή άφησε το αηδόνι της Θράκης, ο μέγας δάσκαλος της θρακιώτικης μουσικής παράδοσης, Χρόνης Αηδονίδης.

    Συνέχεια